انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

نشست هم اندیشی بررسی روند ثبت نام دانش آموزان مهاجر و پناهنده در سال تحصیلی جدید، پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه، در دفتر مرکزی انجمن حامی در تهران برگزار شد.

حامی در این جلسه، میزبان جمعی از مدیران و فعالان سازمان های مردم نهاد عضو شبکه یاری کودکان بود. در این جلسه مدیران محترم NGOهایی از جمله خانه کودک ناصر خسرو٬ خانه کودک محمود آباد٬ خانه کودک شوش و انجمن پرنده درخت کوچک٬ به بیان تجارب شان در زمینه ثبت نام دانش آموزان مهاجر و پناهنده و فعالیت ها و مسایل مربوط به آن پرداختند. همچنین در این نشست٬ تاکید انجمن حامی و اعضای شبکه یاری کودکان بر این بود که برخورداری از خدمات آموزشی و تحصیلی٬ مطابق کنوانسیون حقوق کودک٬ یکی از حقوق غیر قابل انکار کودکان میباشد.

فاطمه اشرفی٬ مدیر عامل انجمن حامی، از حامی به عنوان تسهیلگری در پیشبرد ابعاد قانونی و اجتماعی آموزش کودکان مهاجر و پناهنده در ایران یاد کرد که در حال حاضر با در دست داشتن مراکز آموزشی پایه در تهران٬ مشهد٬ سمنان و قم٬ تلاش کرده است تا کودکان بازمانده از تحصیل پناهنده و مهاجر در ایران را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد. ایشان همچنین با تاکید بر لزوم همفکری نهاد های فعال در حوزه کودکان، این همکاری را راهی به سوی دستیابی به تحلیل های عمیق تر از وضعیت مهاجرت و کودکان پناهنده و مهاجر و ایجاد فضای تحصیلی گشوده تری برای کودکان پناهنده و مهاجر دانست.

photo_2018-08-15_16-52-09

در بخش های دیگر این هم اندیشی، پرسش ها و پاسخ هایی پیرامون مسایلی همچون فرآیند ثبت نام و چالش های در حال حاضر آن و نظارت بر سازمان های مربوط به صدور برگه های حمایت تحصیلی بیان شد.

در پایان٬ انجمن حامی از پیگیری وضع کودکان محروم از تحصیلی که تحت پوشش سازمان های عضو شبکه یاری کودکان هستند، خبر داد و مقرر شد که سازمانهای عضو این شبکه، لیستی از کودکان بزمانده از تحصیل را جهت ثبت نام در سال جدید تحصیلی به مرکز حامی ارائه دهند تا پیگیری های مربوطه هر چه سریعتر انجام شود تا در سال تحصیلی پیش رو شاهد کاهش چشمگیر آمار کودکان بازمانده از تحصیل باشیم.

photo_2018-08-15_16-52-27

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید