انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به مناسبت هفته مهارت آموزی و کار آفرینی مدیر مرکز انجمن حامی در سمنان به همراه دکتر شکراللهی مدیرکل هلال احمر استان سمنان در تاریخ 6/5/95 در دیداری با مدیرکل فنی حرفه ای این استان، آقای محمودی دیدار کردند. هدف از برگزاری این جلسه رایزنی در ارتباط با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای اقشار آسیب پذیر پناهنده و مهاجر ساکن سمنان بود.

در این جلسه با توجه به همکاری های بین المللی سازمان فنی حرفه ای استان سمنان با سازمان های بین المللی از قبیل NRC   در ارتباط با آموزش مهاجرین در ایران، لزوم همکاری سه جانبه فنی حرفه ای ، انجمن حامی و هلال احمر جهت برگزاری هرچه بهتر و پر شورتر این دوره ها ذکر گردید. گفتنی است، نقش انجمن حامی در سمنان با توجه به اطمینان ایجاد شده نسبت به عملکرد این انجمن در جامعه هدف و ارتباط خوب انجمن با خانواده های مهاجر و پناهنده ساکن شهر سمنان، به منظور نیازسنجی و اطلاع رسانی مناسب برگزاری دوره ها می تواند بسیار مفید باشد.

در این جلسه نمایندگان این سازمان ها نسبت به موارد مهمی توافق و تأکید داشتند، از جمله: اهمیت آموزش به دانش آموزان پناهنده و مهاجر تحت پوشش انجمن حامی که از سوی هلال احمر به سازمان فنی و حرفه ای استان معرفی گردند. قطعاً اولویت با کودکانی خواهد بود که دیرتر وارد چرخه آموزش گردیده و از خانواده های آسیب پذیر می باشند.

در این جلسه مدیر سازمان فنی و حرفه ای آمادگی این سازمان را جهت پوشش و حمایت این دوره ها از جهت تأمین مربی و استادکار در صورت کمبود نیروی انسانی و تأمین مواد اولیه جهت آموزش ها اعلام کرد. همچنین این سازمان آمادگی کامل جهت ارائه دوره های آموزشی مهارت های زندگی نیز دارد.

از توافقات مهم این جلسه اعلام آمادگی سازمان هلال احمر استان سمنان برای حمایت مالی از دانش آموزان مهاجر و پناهنده ای است که توانایی پرداخت هزینه دوره های آموزشی را به صورت آزاد نداشته باشند، این حمایت در قالب یک قرارداد با انجمن حامی و با معرفی این افراد به سازمان فنی و حرفه ای خواهد بود.

به گزارش انجمن حامی، مدیرکل و معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان تمایل خود را جهت بازدید از مرکز آموزشی حامی در شهر سمنان اعلام کردند. همچنین در صورت فراهم شدن شرایط لازم و در راستای افزایش همکاری های سه جانبه بررسی های لازم جهت تأسیس مرکز مشابهی جهت آموزش کودکان مهاجر و پناهنده در شهر سرخه صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید