انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مشهد. شور آباد 029مشهد. شور آباد 045پنجشنبه  27 فروردین ماه 1394، اولین نشست ظرفیت سازی جوانان پناهنده افغان در سال جدید و با هدف آسیب شناسی مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه پناهندگان ؛ شناسایی و حمایت از گروه های بسیار آسیب پذیر در محل هتل باباطاهر تهران برگزار شد.

در این نشست صمیمانه جوانان پناهنده افغان و مسئولین حامی در خصوص چالش های فراروی جوانان پناهنده و آسیب های اجتماعی موجود در این جامعه به گفتگو نشستند .مسایلی همچون افزایش ازدواج های دو تابعیتی ؛ افزایش مصرف سوء مواد مخدر در میان جوانان مهاجر افغان ؛ تفاوت های هویتی و فرهنگی میان نسل اول و دوم مهاجرین و بررسی ماهیت و چرایی به وجود آمدن این مشکلات به مورد بحث گذاشته شد .

همچنین چگونگی شناسایی و حمایت از اقشار بسیار آسیب پذیر در جامعه پناهندگان افغان ، سرفصل دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد تا با همیاری و همکاری جوانان تسهیلگر اجتماعی پناهنده افغان ؛ زمینه کمک و یاری از اقشار محروم فراهم شود .

لازم به ذکر است که این پروژه در ادامه همکاری های مشترک اداره کل امور اتباع و مهاجرین  خارجی وزارت کشور، شورای پناهندگان دانمارک و انجمن حامی می باشد

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید