انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

رانش زمین در ولایت بدخشان افغانستان جان هزاران تن را گرفت و همسایه شرقی ما را در غم فرو برد.

حادثه رانش زمین گسترده ساعت 11 روز جمعه به وقت محلی و پس از ریزش یک تپه بزرگ و به دنبال بارش شدید باران در دخشان اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری بی بی سی، ایالت بدخشان افغانستان در دو روز گذشته ساعات ملتهبی را گذرانده است چرا که در پی رانش زمین و همچنین سیل ناشی از بارش سنگین باران هزاران تن از مردم این ایالت و ایالت های مجاور که برای کمک به بدخشان آمده بودند جان خود را از دست دادند. «شاه ولی ادیب»، فرماندار ولایت بدخشان گفته است: برآوردهای ما حاکی از آن است که بیش از 2500 نفر بر اثر وقوع این حادثه ناپدیده شده‌اند. البته این احتمال وجود دارد که بیشتر ناپدیدشدگان این حادثه جان خود را از دست داده باشند زیرا خانه‌های بسیاری در زیر بیش از 20 متر گل و لای مدفون شده‌اند.

مقامات افغانستان اعلام کرده اند عملیات جستجو برای نجات افرادی که ناپدید شده اند متوقف شده است. ولی‌الله ادیب تاکید کرده است : از آنجا که خانه‌ها زیر خروارها خاک مدفون شده‌اند، امکان ادامه عملیات امداد و نجات وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که برای جان‌باختگان طلب مغفرت کرده و این محل را یک گورستان دست‌جمعی تلقی کنیم.

هزاران راس دام نیز  در پی این حادثه تلف شده اند که باتوجه به وابستگی مردم این مناطق به اقتصاد کشاورزی بسیار نگران کننده می باشد.

ولایت کوهستانی بدخشان که در مرز تاجیکستان، چین و پاکستان قرار دارد یکی از فقیرترین مناطق افغانستان محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید