انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

 روز شنبه اعضاء هیئت مدیره انجمن حامی و جمعی از زنان فرهیخته ایرانی با فاطمه شاهین شهردار شهر غازی انتب ترکیه دیدار و گفتگو داشتند.

فاطمه شاهین شهردار شهر غازی انتب کشور ترکیه با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و دعوت انجمن حامی و دیدار با زنان فرهیخته ایرانی از بخش های دولتی و غیردولتی ، نزدیکی جغرافیایی و همجواری ترکیه و ایران را موجب تقویت روابط دو  کشور و افزایش قدرت انها به ویژه در منطقه دانست.

فاطمه شاهین با تآکید بر آغاز دموکراسی از گروه ها و جوامع محلی کوچک، مهمترین فعالیت و نقطه تمرکز خود را به عنوان شهردار غازی انتب، تقویت وتوسعه دموکراسی, همچنین  تلاش برای ارتقای سطح زندگی و دوام پیشرفت های حاصله در این شهر به ویژه با توجه به زندگی حدود 400 هزار پناهنده و پناهجوی سوری در این شهر عنوان کرد.

شهردار شهر غازی انتب؛ از پیشرفتهایی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی خاص و نیز فراهم کردن فرصت تحصیل به خصوص برای دختران و تاسیس مراکزی برای نظارت بر بهداشت کودکان و مادران و همچنین ایجاد مرکزی برای بررسی وضعیت کودکان معلول به منظور تبدیل این شهر به شهر دوستدار زنان و کودکان را به عنوان دیگر فعالیت های خود نام برد.

شاهین در ادامه صحبت های خود گفت: زنان در این منطقه باید برای صلح در منطقه بجنگند و درعین حال باتوجه به احساسات مادرانه همه ما در منطقه به ویژه در ایران و ترکیه باید مادرانه برای دستیابی به صلح پایدار تلاش کنیم.

وی در ادامه متذکر شدند صلح جهانی بدون تضمین ان در سطح منطقه خاورمیانه ممکن نمی باشد.

ایشان یکی دیگر از نگرانی های خود را روند رو به افزایش اسلام هراسی در غرب دانست که می تواند سر فصل مهمی برای همکاری زنان مسلمان و متعهد ترکیه و ایران باشد . کشورهایی که با افراط گرایی مشکل دارند و معتقد به برداشت و تفسیر غلط  از شکل رحمانی دین هستند .

شاهین همچنین خاطر نشان کرد به عنوان نماینده ترکیه در این جلسه ، از کلیه طرح های مشترک با ایران برای پایان بخشیدن به هر گونه خشونت و دستیابی به صلح پایدار استقبالمی کند.

فاطمه اشرفی رییس هیآت مدیره انجمن حامی با تشکر از بیانات فاطمه شاهین آمادگی بخش دولتی را برای همکاری های مشترک با ترکیه به منظور حمایت از آسیب دیدگان سوری در اثر جنگ و بی ثباتی در سوریه اعلام کردند. اشرفی در انتها افزود که علی رغم شرایط خوبی که برای پناهجویان سوری در غازی انتب فراهم می باشد، باید در جستجوی راهی برای تشویق پناهجویان و پناهندگان به بازگشت به خانه هایشان و چگونگی فراهم کردن امکانات در این راستا بود.

در ادامه فاطمه اشرفی گفت: برای نخستین گام ،می توانیم زمینه همکاری کوچکی میان نهادهای مدنی و اجتماعی زنان در ایران و ترکیه و حتی زنان سوری در ترکیه را فراهم آوریم تا با همفکری و تعاملات فی مابین  ؛ چگونگی دستیابی به این هدف مهم را بررسی و برنامه ریزی نمائیم و زمینه حمایت از زنان و کودکان سوری را نه تنها در ترکیه بلکه در سایر کشورهای همسایه از جمله اردن و لبنان فراهم نمود . چرا که حمایت زنان  منطقه از پناهجویان سوری قطعا عامل مهمی در  تقویت روحیه آنها می باشد.

وی همچنین به جنبش مادران مسلمان برای صلح که از دوسال پیش شروع به کار نموده است اشاره کرد و گفت: این جنبش ناظر بر شرایط زنان مسلمان قربانی افراط گرایی در کشورهای مسلمان منطقه است که اتفاقا  حمایت از زنان سوری پناهجو و پناهنده در منطقه و خشونت هایی که بر آنها رفته و می رود نیز در دستور کارش قرار دارد و امیدوار هستم با حضور و همکاری خواهران ترک در این حرکت اعتقادی و اجتماعی ؛ با هم افزایی بیشتری برای دستیابی به صلح پایدار گام برداریم .

100B1710

100B1840100B1901 - Copy

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید