انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

نمایشگاه روز جهانی پناهنده با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، جمعیت حمایت از بهبود یافتگان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با حضور 20 سازمان غیر دولتی و دولتی به مدت دو روز در 30 و 31 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد.

در نمایشگاه روز جهانی پناهنده سازمان هایی مانند جمعیت تولد دوباره، موسسه نیکو ژاپن، شورای پناهندگان نروژ و دانمارک، آپریشن مرسی، یونیسف، سازمان بین المللی مهاجرت، پزشکان بدون مرز، انجمن حمایت از کودکان کار، جمعی از هنرمندان مهاجر افغان و دیگر سازمان ها حضور داشتند.

حامی نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و به ارائه اطلاعات فعالیت ها، گزارشات و تحقیقات خود به بازدید کنندگان پرداخت.

پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه، عزیز کاظمی مدیر کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشود و برنارد دویل رئیس کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند. گروه کر پناهندگان، تئاتر کودکان پناهنده، داستان های فرار از جنگ، گالری عکس، غرفه های اطلاع رسانی شرکای کاری در حوزه پناهندگان از دیگر برنامه‌های روز نخست نمایشگاه بود.

موضوع امسال روز جهانی پناهنده تأثیر جنگ بر خانواده است با مضمون‌های «حتی 1 خانواده از هم پاشیده شده توسط جنگ بسیار است»، «در 1 دقیقه همه چیز می‌تواند تغییر یابد»،«یک خانواده ممکن است توسط جنگ از هم پاشیده شود»، «یک کودک می‌تواند از والدین خود جدا گردد»،«یک عمر زحمت ممکن است از دست برود؛ هر چند در یک دقیقه می‌توان از خانواده‌ای که مجبور به فرار از جنگ شده است حمایت نمود»، «یک دقیقه وقت بگذارید و خانواده‌ای که مجبور به فرار از جنگ شده است را حمایت کنید».

هدف از انتخاب این موضوع این است که عموم بتوانند خود را جای خانواده‌ای که مجبور به فرار شده اند بگذارند و ببینند که فرار با خانواده و ترک همه چیز چقدر دردناک است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید