انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده دومین نشست منطقه ای خود را با عنوان “حمایت از پناهندگان افغان ” با هدف افزایش تعاملات منطقه ای و بین المللی برای حمایت از پناهندگان افغان در منطقه در فروردین ماه سال آینده برگزار می کند.

انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) و شبکه حقوق پناهندگان آسیا و اقیانوسیه (APRRN) در امتداد برگزاری نخستین نشست منطقه ای سازمانهای غیر دولتی برای بررسی فرصت ها و چالشهای فراروی پناهندگان و بازگشت کنندگان افغان “ در فروردین ماه سال 1392 در تهران، به طور مشترک در حال سازماندهی نشست کارگروه اپرین در جنوب شرقی آسیا و میزگرد منطقه ای درباره پناهندگان افغان در تهران از 31 فروردین لغایت 2 اردیبهشت ماه سال آینده می باشند.

نشست کارگروه جنوب آسیا اپرین (31 فروردین)

نشست کارگروه جنوب آسیا در نخستین روز با گردهمایی اعضای شبکه اپرین از کشورهایی نظیر ایران، افغانستان، پاکستان، نپال، هند، سریلانکا، بنگلادش و دیگر اعضا برگزار خواد شد.

هدف از این نشست پیگیری برنامه های اقدامات اجرایی است که در نشست مشورتی آسیا پاسفیک درباره حقوق پناهندگان در آگوست 2012 طراحی شده است. این نشست همچنین فرصتی برای الویت بندی فعالیت های مشترک و استراتژی هایی که باید تا سال آینده اجرا شود را فراهم می کند.

کارگروه مذکور اعضای اپرین را هدف قرار داده است در حالیکه دیگر سازمان های غیر دولتی ممکن است به عنوان ناظر دعوت شوند.

میزگرد منطقه ای بر روی پناهندگان افغان (1 تا 2 اردیبهشت)

موضوع اصلی این میزگرد درباره پناهندگان افغان ساکن در منطقه است. شرکت کنندگان میز گرد شامل سازمان های زیر می باشند:

– سازمان های غیر دولتی

– سازمان های بین المللی نظیر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، یوناما، یونیسف، شورای پناهندگان دانمارک، شورای پناهندگان نروژ، سازمان بین المللی رلیف و …

-کمیسیون ملی حقوق بشر

– مقامات دولتی

– اساتید دانشگاه

– جوامع پناهندگان

 بدین ترتیب میزگرد مذکور فضایی منحصر به فرد برای گفت و گو بین دولت و جامعه مدنی درخصوص حمایت رو به افزایش از پناهندگان را ایجاد می کند. این میزگرد همچنین جوامع پناهندگان را به مشارکت تشویق کرده و پناهندگان را قادرمی سازد تا نگرانی هایشان را به اشتراک گذاشته و نیز بستری برایشان فراهم می کند تا به بیان مشکلات خود بپردازند.

موضوعات اصلی میزگرد:

چالش های اصلی و فرصت ها برای حمایت پناهندگان افغان در کشورهای میزبان (تحصیلات، سلامت، معیشت، رفاه اجتماعی)

شایان ذکر است که  زمان ثبت نام سازمان های فعال در ایران به زودی اعلام خواهد شد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر لطفا با انجمن حامی تماس بگیرید.

hammiorg@gmail.com, hami.association@gmail.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید