انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

بازیگران محلی بشردوستانه اولین کسانی هستند که هنگام وقوع بلایا واکنش نشان می دهند و اغلب به مناطقی دسترسی دارند که بازیگران بین المللی به آن دسترسی ندارند. حضور آنها در جوامع قبل، حین و بعد از بحران به این معنی است که آنها معمولاً بهترین موقعیت را دارند تا تلاش‌های واکنش فوری را به ایجاد انعطاف‌پذیری، آمادگی و بهبود طولانی‌مدت پیوند دهند.

منظور ما از بومی سازی چیست؟
بومی‌سازی به معنای افزایش سرمایه‌گذاری بین‌المللی و احترام به نقش بازیگران محلی با هدف افزایش دامنه، اثربخشی و پاسخگویی اقدامات بشردوستانه است.

این همچنین راهی برای بازاندیشی در بخش بشردوستانه از پایه است – با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق کمک های بشردوستانه از قبل توسط بازیگران محلی ارائه شده است.

چارچوب اساسی بومی سازی یا Localization

  1. احترام، حمایت، توانمندسازی
  2. سرمایه گذاری در ظرفیت سازمانی بلند مدت
  3. دستیابی به Grand Bargain

اصل بومی سازی چیست؟
محلی‌سازی فرآیند تطبیق  برای دستیابی به تناسب زبانی، فرهنگی و جغرافیایی برای مخاطب معین است. هدف این است که تجارب کاربری را برای همه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و منطقه‌ای تا حد امکان راحت کند.

Grand Bargain

در سال 2016، سازمان های غیر دولتی در سطح جهان به توافق مهمی در زمینه بومی سازی دست یافتند و آن را با نام Grand Bargain در سطح فعالیت های مهم بشر دوستانه به رسمیت شناختند.  در سال 2021 این تعهد شکل جدیدی به خود گرفت و  متعهد به اولویت دادن به “حمایت بیشتر از رهبری، ارائه و ظرفیت پاسخ دهندگان محلی و مشارکت جوامع آسیب دیده در رسیدگی به نیازهای بشردوستانه” شد.

Grand Bargain در مورد بهره گیری از تجربه و تخصص گسترده سیستم بین المللی بشردوستانه و  سازماندهی مجدد است . این نظام به دنبال  رسیدگی بهتر  به نیازهای اضطراری بیش از 125 میلیون نفر  تعریف شده  که بر اساس سن، جنسیت و توانایی تعاریف و نحوه پاسخ بشردوستانه را تشریح می کند.

هدف آن این است که اطمینان حاصل شود که ما قادر به پیش‌بینی و آماده شدن برای بحران‌ها هستیم، می‌توانیم حفاظت و کمک را بهتر به آسیب‌پذیرترین افراد ارائه دهیم و فرصت و منزلت را به آنها بازگردانیم. Grand Bargain در مواجهه با واقعیت پاسخ بشردوستانه که  منابع کمی در دسترس است به کمک می آید و مهم تر از همه ،  نیاز به همکاری کارآمد، شفاف و هماهنگ با شرکای جدید و موجود، از جمله بخش خصوصی، افراد و منابع مالی غیرسنتی را مورد ارزیابی قرار میدهد. این نظام هدف مند در چارچوب بومی سازی  مستلزم ای نوآوری، همکاری و تطبیق ایده ها  است.

Grand Bargain  نوشدارویی برای همه مشکلاتسیستم بشردوستانه نیست و  همه راه حل ها را ندارد اما می تواند  با گرد هم آمدن در یک گروه کوچک اما به طور گسترده نماینده این بخش، برای یک راه جدی و واقع بینانه به جلو باشد.  این باید به عنوان اولین مرحله از یک فرآیند در حال انجام دیده شود.

 

بومی سازی در Grand Bargain چیست؟
هیچ تعریف واحدی از “محلی سازی” وجود ندارد. بر اساس Grand Bargain، امضاکنندگان متعهد شده‌اند که «اقدامات بشردوستانه اصولی را تا حد امکان محلی و تا حد ضروری بین‌المللی انجام دهند» و در عین حال به نقش حیاتی بازیگران بین‌المللی، به‌ویژه در موقعیت‌های درگیری مسلحانه، ادامه دهند.

استراتژی بومی سازی بشردوستانه چیست؟
بومی‌سازی به معنای افزایش سرمایه‌گذاری بین‌المللی و احترام به نقش بازیگران محلی با هدف افزایش دامنه، اثربخشی و پاسخگویی اقدامات بشردوستانه است.

دستور کار بومی سازی چیست؟
ایده پشت بومی سازی این است که کار کمک رسانی باید به صورت محلی انجام شود و جوامع را قادر می سازد تا محرک برنامه ها و خدماتی باشند که نیازهای خود را پشتیبانی می کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید