انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

زنان و کودکان پناهنده و مهاجر ممکن است در جریان مهاجرت و یا سکونت در جامعه میزبان با چالش هایی روبرو باشند.  انجمن حامی سعی دارد تا به آنها کمک کند تا  تا تجربیات خود را درک کنند و از انعطاف پذیری و قدرت خود برای بهبودی و شروع بازسازی زندگی خود استفاده کنند. بسیاری از افرادی که ما از آنها حمایت می کنیم، تجربه های متفاوتی را داشته اند که تا حدودی بر  ، معیشت و حیات  اجتماعی آنان تاثیر داشته است.

برخی از  پناهندگان نگرانی هایی را در مورد روند پیچیده  تحصیل، دسترسی به مشاوره حقوقی و غیره را دارند. این مسائل ممکن است بر  سلامت عاطفی و روانی آنها تأثیر  گذارد. از این رو  انجمن حامی در سال تحصیلی جدید با راه اندازی مجدد مراکز خدمات اجتماعی خود در شهرهای سمنان و مشهد، اقدام به برگزاری خدمات اجتماعی و روانشناسی برای جامعه زنان و کودکان مهاجر و پناهنده کرده است.

این هفته انجمن حامی در سمنان با برگزاری کارگاه آموزشی انگیزش تحصیلی و آگاه سازی در ارتباط با خدمات مشاوره ای مرکز ویژه کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان، خدمات اجتماعی خود را به جامعه مهاجر و پناهنده شهر سمنان معرفی کرد.
قابل ذکر است تعداد ۹۶ نفر از کودکان آسیب پذیر و در معرض آسیب و بازمانده از تحصیل مهاجر و مادران آنها در این برنامه حضور داشتند و با کارگاه های خدمات اجتماعی، روانشناختی و حقوقی لازم در این حوزه را که از طرف حامی برگزار می شود، آشنا شدند..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید