انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به دنبال غرق شدن چند کشتی مهاجران غیرقانونی عازم استرالیا و کشته شدن چند نفر از جمله یک کودک، دولت استرالیا اعلام کرد از این پس پناهجویانی که از طریق دریا وارد این کشور می شوند اجازه اقامت در آن را ندارند.

 در پی واکنش مردم استرالیا و نهادهای مدنی سایر کشورها در قبال غرق شدن چند کشتی و کشته و مفقود شدن چندین نفر در آبهای استرالیا ظرف هفته های گذشته، «کوین راد»، نخست وزیر استرالیا سیاست های جدید کشورش در قبال پناهجویان غیرقانونی را اعلام کرد.

نخست وزیر استرالیا با اعلام سیاستهای جدید کشورش در قبال پناهجویان گفت پناهجویانی که به جزایر کریسمس پا می گذارند بلافاصله به جزیره مانوس در گینه نو منتقل خواهند شد.

به گزارش خبر گزاری فرانسه، بر اساس سیاست های جدید دولت استرالیا پناهجویانی که تقاضای پناهندگی آنان رد شده به کشورهای دیگر تحویل داده خواهند شد.

سازمان عفو بین الملل به این تصمیم استرالیا واکنش نشان داده و گفته است که این کشور با اقدام جدید خود به آنانی که در موقعیت نامساعدی قرار دارند پشت کرده است.

بخش عمده پناهجویانی را که روزانه تلاش دارند از طریق دریا وارد مرزهای استرالیا گردند اتباع ایران و افغانستان تشکیل میدهد.

در جریان ماههای گذشته صد ها تن از این پناهجویان در فاصله آبهای اندونزی و استرالیا جان خود را از دست داده اند اما در عین حال بالغ بر 13 نفر توانسته اند خود را به داخل مرزهای این کشور برسانند.

در جریان غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در هفته گذشته، گروه های امداد استرالیایی متهم به کم کاری در نجات پناهجویان شدند. گفته می شود در این حادثه نیروهای نجات استرالیایی هشت ساعت پس از اعلام ملوانان کشتی در حال غرق، در صحنه حاضر شدند.

منبع: پیام آفتاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید