انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حامی با همكاري اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، استانداري خراسان رضوي و كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در ايران، در راستای تقویت بنیان خانواده و افزایش آگاهی های مرتبط با مفاهیم و راهکارهای «تقویت خانواده سالم» و نیز در راستای ارتقای بهداشت روان و بهبود وضعیت اجتماعی خانواده های مهاجر و پناهنده افغانستانی مقیم ایران، دوره جدیدی از سلسله کارگاه های آموزشی تقویت خانواده سالم با موضوع «آگاهی های پیش از ازدواج» را در مرکز جامع خدمات اجتماعی انجمن حامی در مشهد برای جوانان علاقه مند در روزهای 13 – 15 شهریور برگزار نمود.

کارگاه آموزشی تقویت خانواده سالم مشهد

استقبال خوب مخاطبان از برگزاری موفقیت آمیز دوره های پیشین تقویت خانواده سالم، موجب ادامه برگزاری این سلسله نشست ها و کارگاه های آموزشی در این مرکز شده است. در این کارگاه آموزشی و تخصصی که 20 نفر از جوانان و زوج های جوان پناهنده و مهاجر شرکت نمودند، موضوعاتی از جمله سلامت و بهداشت فردی در خانواده، بهداشت باروری،  آشنایی با بیماریهای مقاربتی، آشنایی با مسائل ژنتیک و موارد ضروری برای انجام آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج مطرح شد. همچنین در جهت ارتقای سلامت روان، افزایش مهارت های زندگی و آگاهی های عمومی و بهره مندی از روابط مؤثر، سالم و همدلانه در محیط یک خانواده سالم، آموزش هایی همراه با تمرینات گروهی و مشارکت شرکت کنندگان این کارگاه با سرفصل های ارتباط موثر، مهارت کنترل خشم، حفظ روابط صمیمانه ، مهارت حل مسئله ، ارتباط با خانواده همسر و شاد زندگی کردن ارائه شد.

کارگاه تقویت خانواده سالم

به گزارش انجمن حامی، از آنجا که یکی موازضوعات مهم خانواده ها و جوانان مهاجر و پناهنده که در جوامع شهری زندگی می کنند آگاهی به مسائل و راهکارهای حقوقی و قانونی مربوط به ثبت ازدواج های قانونی مهاجرین است، مسائل حقوقی نیز جهت تکمیل سرفصل های کاربردی این کارگاه آموزشی تدریس می گردد.

مرکز جامع خدمات اجتماعی مشهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید