انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

«سیده فاطمه سقا ابوالفضل» کارشناس بیمه‌های سلامت ایران، در رابطه با برنامه‌های آتی بیمه سلامت ایران، گفت: برنامه ما تمدید قرارداد بیمه اتباع در جهت حفاظت همگانی از این جمعیت است و رویکرد وزارت بهداشت ایران در این زمینه مثبت است.

به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس،  کارشناس بیمه‌های سلامت وزارت بهداشت ایران گفت: سال گذشته تفاهنمامه 3 جانبه بین وزارت بهداشت، وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که بر اساس آن یک میلیون نفر پناهندگان مشمول بیمه شوند. وی افزود: از اتباع مجاز افغانستان که مشمول این بیمه می‌شوند، نیز 850 هزار نفر در ایران هستند و بر اساس این تفاهمنامه تا سقف 2 هزار نفر از اتباع تحت پوشش بیمه طی قرارداد 6 ماهه تا فروردین سال 95 قرار گرفتند.

بیماران خاص اتباع خارجی در ایران بیمه می‌شوند

وی با بیان اینکه بیماران دارای بیماری خاص از جمله بیماران «تالاسمی»، «هموفیلی»، «ام اس» و «دیالیزی» دارای سرانه حق بیمه هستند، بیان کرد: توسط کمیساری سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران بیماران دارای بیماری خاص تحت بیمه قرار گرفتند که این شامل خدمات بستری، بستری موقت و سرپایی است.

سقا ابوالفضل افزود: اداره بیمه سلامت وزرات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران که مجریان و شرکای اجرای این طرح هستند در این رابطه در سراسر ایران اطلاع‌رسانی کردند، در بیمارستان مسئولان پذیرش می‌توانند اتباع مجاز و دارای کارت آمایش را به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت هدایت تا مشمول برخورداری از این طرح شوند.

رویکرد مثبت وزارت بهداشت ایران برای بیمه اتباع خارجی

کارشناس بیمه‌های سلامت ایران، در رابطه با برنامه‌های آتی بیمه سلامت، گفت:  ساز و کار و برنامه ما در آینده برای تمدید قرارداد بیمه اتباع است، برنامه را پیش می‌بریم تا در جهت حفاظت همگانی از جمعیت اتباع ادامه پیدا کند، رویکرد وزارت بهداشت ایران در این زمینه مثبت است.

وی در رابطه با خدمات بهداشتی برای مهاجرین گفت: بهداشت اتباع فراتر از درمان آنها است و برنامه‌های بهداشتی در این زمینه انجام شده است برای مردم طرح پوشش همگانی این طرح بیمه مهاجرین روی کار است و امیدواریم قرارداد بیمه سال به سال و بدون وقفه تمدید شود و استقبال اتباع از آن بهتر باشد.

تمدید و طولانی مدت کردن بیمه اتباع خارجی

خانم سقا ابوالفضل در پایان ضمن امیدواری از اینکه مشکلات بهداشتی و بیمه‌ای مهاجرین به حداقل برسد، گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی قرارداد 6 ماهه انجام شد و امیدواریم قراردادهای طولانی و بدون وقفه ایجاد شود و این برنامه با استقبال مهاجرین همراه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید