انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حامی در بخش جانبی دومین همایش ملی نقش کودک و نوجوانان در توسعه پایدار با رویکرد HSE ، روز یکشنبه 21 شهریور کارگاه آموزشی بهداشت تن و سلامت روان کودکان مهاجر در ایران را با حضور جمعی از آموزگاران، مربیان آموزشی و مددکاران اجتماعی در دانشگاه تهران برگزار کرد.

3-rezied

فاطمه اشرفی در این کارگاه اظهار داشت: محورهای اصلی این همایش ضرورت ها و فرآیند ارائه خدمات آموزشی در سه محور پیش آموزش، آموزش و پس آموزش به دانش آموزان و کودکان مهاجر و پناهنده در محیط های آموزشی بود. این فرآیند به طور کلی در سه مرحله پیش آموزشی (شیوه های نیازسنجی و شناسایی مشکلات، تدوین برنامه عمل و راهکار، مرحله آموزش (چگونگی ارائه آموزش و برگزاری کلاس ها و کارگاه ها)، مرحله پس آموزشی (ارزیابی نتایج و تاثیرات مثبت) ارائه شد.

به گزارش انجمن حامی، با توجه به طرح فرمان و آیین نامه اصلاحی آموزش اتباع خارجی مصوب اردیبهشت 1395 که سبب افزایش تعداد دانش آموزان مهاجر و پناهنده در مدارس دولتی و عمومی می شود، لزوم توجه به آموزش های جانبی برای افزایش آگاهی این دانش آموزان و خانواده آنها و همچنین تسهیل ادغام اجتماعی آنها در میان دانش آموزان مدارس دوچندان می گردد.

4-resized

در این جلسه افسانه جلیلیان، مدرس و همکار انجمن حامی در ارائه این آموزش ها به دانش آموزان ( به صورت مشاوره های فردی و گروهی)، به والدین و آموزگاران پس از توضیحات کاملی در خصوص فرآیند مناسب آموزش و مصادیق و تجربیات به دست آمده به اهم موضوعات کاربردی آموزشی ارائه شده اشاره کرد و گفت:

بهداشت و سلامت فردی و خانوادگی؛ بهداشت بلوغ؛ ایمنی در برابر آسیبهای اجتماعی (خودمراقبتی جنسی)؛ مهارت های زندگی مهمترین سرفصل های آموزشی مستقیم و غیر مستقیم ما به کودکان و افراد مرتبط با آنهاست.

2-resized

در پایان این جلسه پس از برگزاری بخش پرسش و پاسخ، مدیر انجمن حامی به اهمیت نقش آموزگاران در ارائه الگوهای مناسب و حمایت کودکان برای دستیابی به حق آموزش بدون تبعیض و ادغام اجتماعی این کودکان در مدرسه اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید