انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

صندوق کودکان سازمان ملل متحد ، برنامه اقدام بشر دوستانه خود را برای سال 2020 منتشر کرده است. این اقدامات که در راستای اهداف بشر دوستانه سازمان ملل متحد، تدوین شده است در بخش های مختلف به وضعیت بحرانی کودکان در سراسر جهان اشاره کرده است و با ارائه آمارهای مناطق بحرانی به بررسی موضوع پرداخته است.

خانم هنریتا فورد دبیر کل یونیسف در مقدمه این برنامه اقدام بر آمارهای تکان دهنده ای اشاره می کند، که این موضوع می تواند راه را برای اقدامات بشر دوستانه سازمان ملل متحد در سال 2020 سخت تر نماید.

گزارش یونیسف در مورد برنامه اقدام خود عنوان می کند که یک چهارم کودکان جهان در مناطق درگیری و بی ثبات به سر می برند و نیازمند به کمک های بشر دوستانه فوری می باشند، این گزارش با اشاره بر جنگ 9 ساله سوریه عنوان می دارد که از زمان تصویب کنوانسیون حقوق کودک در سال 1989 فجایع بی شماری در جهان بر سر کودکان آمده است.

در سال های اخیر جنگ سوریه 5 میلیون کودک سوری را نیازمند به کمک کرده است. در چهار سال از شروع جنگ در یمن دو نیم میلیون کودک در معرض آسیب های بسیار جدی قرار گرفته اند . آسیب هایی چون قحطی، خشونت، نداشتن امکانات آموزشی و بهداشتی، از دست دادن والدین و خشونت غیر قابل تصور بوده اند و یمن به بدترین کشور جهان در زمینه بحران بشر دوستانه تبدیل شده است.

برنامه اقدام بشر دوستانه یونیسف بنا دارد تا با کمک به 95 میلیون انسان در سرار جهان ، برنامه اقدام خود را محقق سازد. که این آمار شامل 59 میلیون کودک می شود که دختران حدود سی میلیون نفر آن بوده و افراد دارای معلولیت در حدود 2 میلیون نفر می باشند .برای اطلاعات بیشتر

.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید