انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

دومین نشست تخصصی بین المللی «زن، صلح و امنیت پایدار» روز سه شنبه ۷ اسفندماه در سالن اجتماعات هتل اسپیناس تهران برگزار شد. این نشست باحضور جمعی از مهمانان خارجی، سفیران کشورها و نمایندگان سازمان های بین المللی در ایران، مقامات دولتی ایرانی فعال در حوزه زنان و جمعی از اساتید و علاقمندان همراه بود.

در افتتاحیه ی این رویداد، محمد الناصری، مدیر امور خارجه کشورهای عربی و آسیا-اقیانوسیه برای سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، صداقت قهرمان آوا، مدیر کمیته دولتی زنان آذربایجان، خانم ودیعتی، مدیرکل امور حقوق بشر وزارت امور خارجه، دلبر نظری، وزیر امور زنان کشور افغانستان و سرکار خانم معصومه ابتکار، معاونت ریاست جمهوری ایران در امور زنان و خانواده حضور داشتند. ایشان ضمن تبریک روز زن به تمامی زنان حاضر در مجلس٬ به ترسیم وضعیت زنان در حوزه مورد فعالیت خود پرداختند.
در بخش دوم این برنامه که پس از افتتاحیه آغاز شد، نخستین پنل این نشست با محوریت نقش جنسیت در تثبیت صلح و حل منازعات مسلحانه آغاز به‌کار کرد. سفیر سوئد در ایران، نماینده سازمان یونیسف در ایران، خانم مولاوردی، نماینده اسبق ریاست جمهوری در امور شهروندی، دکتر پوریا عسگری استاد دانشگاه علامه طباطبایی و خانم دکتر نسرین مصفا، استاد پیشکسوت حقوق از سخنرانان این پنل بودند. در این پنل از موضوعاتی همچون قطعنامه ۱۳۲۵ سازمان ملل در راستای افزایش مشارکت زنان، قدمت مفهوم صلح و معنای متاخر صلح در دنیای کنونی، نسبت مشارکت زنان و توسعه پایدار، نقش جنگ در زندگی کودکان و زنان، زنان فعال در حوزه صلح در جهان سخن به میان آمد. در پایان این پنل تعدادی از شرکت کنندگان به طرح سوالات خود نیز پرداختند.
در پنل دوم این همایش، که با مدیریت خانم فاطمه اشرفی، مدیرعامل انجمن حامی؛ حمایت از زنان و کودکان پناهنده برگزار شد، آقای محمد الناصری مدیر امور خارجه کشورهای عربی و آسیا-اقیانوسیه برای سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، لیلا جودان نماینده UNFPA در ایران، خانم دکتر کولایی استاد علوم سیاسی دانشگاه و خانم دکتر حسین نژاد حضور یافتند. موضوع این پنل نقش نهادهای مدنی در تکوین صلح و تسهیل حضور زنان در عرصه صلح سازی بود. این بخش از نشست بصورت پرسش و پاسخی میان مدیر پنل و سخنرانان برگزار شد. سخنرانان پنل در پاسخ به سوالات به نقش نهادهای بین المللی در تقویت مشارکت زنان، ترسیم وضعیت خاورمیانه و امکان تحقق صلح در وضعیت فعلی و نقش زنان در فرآیند صلح سازی، رابطه بین تحقق صلح و امنیت در جهان و آماری از مشارکت زنان در فرآیند شکل گیری قوانین بین المللی در زمینه صلح اشاره نمودند.
در پایان این نشست یکروزه گواهی شرکت در برنامه به شرکت کنندگان داده شد.

1 دیدگاه دربارهٔ «گزارش دومین نشست تخصصی بین المللی «زن، صلح و امنیت پایدار»»

  1. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

    سلام . احتراما، ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات شما، آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در همکاریها و ارتباطات فرهنگی ، نیز میزبانی از رویدادهای فرهنگی بین المللی را به اطلاع میرساند . اداره امور بین الملل .فرشاد میو ه چیان. بلوار کشاورز.خ.دایمی .96653623

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید