انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

در نشست مشترکی که با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و انجمن حامی در محل اداره کل اتباع استان سمنان برگزار شد، به مسائل و مشکلات موجود در میان جامعه مهاجرین و فرصت‌های ارتقاء ظرفیت‌های زنان و جوانان مهاجر پرداخته شد.

تلاش برای بهبود وضعیت پناهندگان و مهاجرین از طریق افزایش ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز و بخصوص نظام‌دهی مراحل ض12روری پیش از ازدواج که پایداری و سلامت خانواده‌ها را تضمین می‌کند و نیز تقویت برنامه‌های توانمندسازی مرکز جامع خدمات اجتماعی حامی در سمنان از جمله موضوعات طرح شده در نشست فوق بود. همچنین بر ضرورت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان ساکن در مهمانشهر سمنان به منظور افزایش مشارکت اجتماعی زنان پناهنده و بهبود وضعیت اقتصادی آنان با همکاری انجمن حامی، جمعیت هلال احمر استان و سازمان فنی حرفه‌ای تأکید شد.

«اجراي طرح ملي خادم» فرصتی برای آماده‌سازي مهاجرين در برابر بلاياي طبيعي

طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) که از برنامه‌های ملی جمعیت هلال احمر کشور می‌باشد برای اولین بار در سطح ملی در اردوگاه پناهندگان سمنان با جمعیتی قریب 5000 نفر به اجرا درآمد. در مسیر اجرایی شدن طرح، همکاران انجمن حامی در استان سمنان در یک تعامل مثبت با معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و پس از دریافت آموزش‌های مورد نیاز به انتقال اطلاعات مورد نیاز خانواده‌های مهاجر در اردوگاه سمنان پرداختند. شایان ذکر است طرح خادم دارای 12 مرحله آموزش می‌باشد که با مراجعه به خانواده‌ها اطلاعات مناسب در زمینه آشنایی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی، محل‌های امن و نا امن، نقشه خطر و ارزیابی خطرهای سازه‌ای و غیرسازه‌ای، برنامه ارتباطی و تخلیه منازل در شرایط اضطراری، آشنایی با کمک‌های اولیه و کمک به افراد آسیب‌پذیر را در اختیار آنان قرا می‌دهد.

حضور مسئولین اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان و جمعیت هلال احمر استان فرصتی بود تا نیازهای بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی مهاجرین ساکن در اردوگاه نیز مورد بررسی قرار گیرد که از جمله آن‌ها برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی فضای ورزشی موجود در اردوگاه و آماده‌سازی تیم‌های ورزشی و نیز شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زنان مهاجر برای اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید