انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز سیار خدمات اجتماعی انجمن حامی این بار در مهمانشر تربت جام پذیرای ده‎‌ها کودک پناهنده بود. مشاوران و مربیان متخصص انجمن حامی با حضور در مهمانشهر تربیت جام به برگزاری کارگاه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان سعی داشتند تا علاوه بر اجرای برنامه‌ای شاد برخی از مهم‌ترین مهارت‌های اجتماعی، روانی و بهداشتی را نیز به کودکان آموزش دهند.

کودکان به عنوان آسیب پذیرترین بخش از جامعه  پناهندگان، نیازمند مراقبت ویژه برای ارتقای قابلیت های روانی- اجتماعی و سلامت جسمی خود هستند. به نظر می‌رسد آموزش مهارت‌های زندگی بر اساس مهارت‌های روان‌شناختی و اجتماعی ضروری برای زندگی سالم مورد نیاز است و یکی از مهم‌ترین الزامات آموزشی برای این کودکان می‌باشد

. هدف کارگاه‌های مهارت زندگی انجمن حامی برای کودکان،  اثربخشی   مهارت‌های زندگی  است که در بین کودکان افغان پناهنده مهمانشهر تربت جام، اجرا شد. در طول دوره مهارت ها  در چهار دسته بهداشت، پرخاشگری، احترام گذاشتن و مشکلات روانی توسط مربیان به کودکان آموزش داده د.

برنامه آموزشی بر بهداشت فردی و ظاهر آراسته دانش آموزان، کاهش پرخاشگری فیزیکی و کلامی، احترام به حقوق دیگران و قوانین کلاس، کاهش مشکلات روانی و بهبود شناختی-عاطفی، تاکید ویژه‌ای داشت.  انجمن حامی بر این باور است که  برای ایجاد پیشرفت‌های طولانی‌مدت، نیاز به آموزش مداوم و  طولانی‌مدت لازم است  تا مهارت‌های آموخته‌شده در شرایط زندگی واقعی روزمره در کودکان و نوجوانان  تثبیت شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید