انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

روز سه شنبه در اقدامی خودسرانه و ناگهانی؛ مدیر یکی از مدارس دولتی که نوبت دوم آن در اجاره انجمن حامی برای آموزش کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر افغان است؛ مانع از ورود 250 دانش آموزانی شد که از مناطق مختلف غرب تهران خود را با وسایل مختلف به مرکز آموزش حامی که در نوبت دوم یکی از  مدارس منطقه 5 تشکیل   می شود ؛ رسانیده بودند.

خانم مدیر دلیل این تصمیم ناروای خود را شیطنت بچه ها؛ شکستن شیشه و خراب کردن قفل درها !!!!! اعلام کردند که به طور طبیعی در هر مدرسه ابتدایی؛ راهنمایی و دبیرستان کشور می توان یافت و شاید  اینکه تنها دلیلی که ایشان به خود اجازه دادند  حقوق طبیعی این کودکان به آموزش را نادیده بگیرند و فراموش کنند که نوبت بعد از ظهر رسما و قانونا  در اختیار انجمن می باشد و در نهایت دستور تعطیلی مدرسه را بدهند ….  افغان بودن این بچه ها بود ه است !!!!!!!!

هر چند که خوشبختانه با پیگیری مجدانه انجمن و برخی دوستان رسانه ای و انعکاس آن به مقامات وزارت آموزش و پرورش موضوع حل شد و بچه ها بعد از یک روز تعطیلی اجباری دوباره به مدرسه برگشتند اما فراموش نکنیم هر روز و هر لحظه رفتارها و تصمیمات غلطی در این جامعه گرفته می شود که جبران آن گاهی امکان پذیر نیست و تاسف بارتر اینکه ریشه این تصمیمات در  عمق گرایشات بیگانه ستیزی و نژاد پرستی ملت ما دارد و بسیار تاسف بارتر اینکه این رفتارها از سوی فردی گرفته می شود که آموزش و تربیت فرزندان ما را به وی سپرده اند و رفتار و اعمال مدیر و معلم خود را سر لوحه تربیت خود قرار داده اند.

آقای وزیر نظام آموزشی کشور ما نیاز به انسان های بزرگ دارد تا انسان های بزرگ را تربیت و تحویل جامعه دهد و قطعا با میراثی که تحویل گرفته اید؛ مسئولیتتان بسیار بسیار بزرگ است.

بیایید این شعار را هر روز و هر لحظه تکرار کنیم که “حتی یک کودک خارج از مدرسه هم زیاد است” و بچه ها را فارغ از تفاوت رنگ ؛ ملیت ؛ مذهب و قومیتشان  بچه بدانیم و حق آنها را هم به رسمیت بشناسیم  و برای تحقق آن تلاش کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید