انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مراکز آموزش پایه حامی در غرب و جنوب تهران، مشهد، سمنان و قم پس از بازگشایی مدارس فعالیت های آموزش رسمی خود را به همراه برگزاری برنامه های متنوع آموزشی، تفریحی و سلامتی برای بیش از 1250 دانش آموز دختر و پسر افغانستانی آغاز نموده است.

1

برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی برای دانش آموزان و اولیاء آنها موضوعات «اعتماد به نفس»، «بهداشت بلوغ جنسی»، «مهارت مطالعه» و «فرزند پروری مطلوب» همراه با مشاوره های فردی با دانش آموزان و اولیاء آنها از فعالیت های مستمر مراکز آموزشی حامی از ابتدای سال تحصیلی بوده است. 

2

3

4

5

برگزاری نمایشگاه نقاشی و نمایشگاه کتاب با موضوع هفته کتاب و کتابخوانی از دیگر فعالیت های مراکز حامی در پاییز سال 95 بوده است.

7

6

10

11

8

اهدای هدایایی از قبلی گرم کن برای دانش آموزان دختر و پسر، کتاب و لوازم التحریر به مناسبت های مختلف از جمله روز دانش آموز و روز کودک جهت تشویق دانش آموزان به تلاش و کوشش بیشتر از دیگر فعالیت های مراکز آموزشی حامی در ماه های ابتدایی سال بود.

12

13

همچنین با توجه به اهمیت رشد قوه تفکر و تعقل در دانش آموزان فضایی فراهم آمد تا با حضور اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز مشهد، حضور دانش آموزان در محل کانون پرورش فکری شهر سمنان، اردوی علمی دانش آموزان مرکز آموزشی حامی در قم فرصتی برای بهره مندی این دانش آموزان از امکانات و برنامه های این کانون ها فراهم شد.

14

15

16

17

با توجه به اهمیت مشارکت دانش آموزان در فعالیت های جمعی و اجتماعی و افزایش روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری در مراکز آموزشی حامی در شیفت های دختران و پسران انتخابات شورای دانش آموزی با استقبال و مشارکت بالای دانش آموزان برگزار گردید.

18

19

چکاپ سلامت جسمانی توسط متخصصان واحدهای بهداشتی – درمانی از قبیل تعیین قد، وزن، معاینه شپش، شنوایی سنجی، آموزش نحوه مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان به همراه اهدای کیت های رایگان وارنیش، مسواک و خمیردندان به دانش آموزان در مقاطع مختلف و برای کلیه دانش آموزان صورت گرفت.

20

21

22

23

24

در راستای حفظ سلامت دانش آموزان، توزیع غذای نذری در ایام خاص و خوراکی های سالم به صورت متوالی از دیگر فعالیت های مراکز آموزشی بوده است.

25

26

27

28

برگزاری جشنواه غذاهای سنتی افغانستانی جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با غذاهای محلی خود از دیگر فعالیت های جذاب و با نشاط مراکز بوده است.

29

30

اهمیت به ورزش و نشاط کودکان نیز سبب گردید تا در همه مراکز آموزشی حامی دانش آموزان با اجرای فعالیت ها و مسابقات ورزشی روز ورزش را گرامی داشتند.

31

32

33

در این ماهها همچنین با تلاش خیرین نیکوکار، در مراکز انجمن حامی برای کودکان آسیب پذیر لباس گرم، کفش و دیگر مایحتاج ضروری تهیه و اهدا شد.

34

35

 در مراکز آموزشی انجمن حامی تلاش شده است تا در کنار آموزش های ضروری مدرسه، کلاس های آموزشی غیردرسی نیز با حمایت داوطلبان انجمن و در جهت رشد خلاقیت و استعدادهای فردی دانش آموزان برگزار گردد. کلاس های آموزش حفظ و روخوانی قرآن، آموزش ساخت سازه های ماکارونی با هدف شرکت در مسابقات از جمله این کلاس ها هستند.

36

37

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید