انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

تهران- نشست هم اندیشی آثار جنگ و خشونت های ناشی از افراطی گری بر زنان و کودکان با حضور انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده و هیات قضایی افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این نشست چهارشنبه شب در تالار هتل باباطاهر تهران و در ادامه سفر مطالعاتی هیات قضایی افغانستان به ایران آغاز شد و تا روز جمعه ادامه دارد.
ˈفاطمه اشرفیˈمدیر ˈانجمن حامیˈ و عضو ˈمادران مسلمان برای صلحˈ گفت که متاسفانه در چهل سال اخیر با پدیده افراطی گری مذهبی در منطقه شاهد تغییراتی هستیم که زمینه را برای از بین بردن حقوق عمومی مردم فراهم کرده است، گفت : ابتدا این پدیده افراطی گری در کشور افغانستان به نام طالبان ظهور پیدا کرد.
وی ادامه داد که به روشنی دیدیم، وجود طالبان در افغانستان چه آثار منفی و زیان باری در حوزه کودک و زنان افغان داشته است و همچنین آثار ریشه ای این حرکت منطقه آفریقا را با پدیده ˈ الشبابˈ مواجه کرد.
اشرفی خاطر نشان کرد که مواجهه مردم با پدیده القاعده، نگرانی ها و آثار مخرب و زیان باری بر پیکره مردم به ویژه کودکان و زنان در کشورهای حوزه عربی خاورمیانه داشته است.
وی گفت: در ماه های اخیر از سوی جمعی از زنان ایرانی که نسبت به حقوق زنان و کودکان مسلمان احساس مسئولیت و دغدغه داشته اند، انجمنی به نامˈ پویش مادران مسلمان برای صلح ˈ تاسیس شد تا راه های لازم برای چگونگی مشکلات زنان و کودکان بررسی شود.
اشرفی تصریح کرد که تلاش ما بر این است که حوزه فعالیت انجمن خود را نسب به زنان خارج از حوزه کشورهای اسلامی گسترش دهیم.
وی خاطرنشان کرد که متاسفانه این روزها در منطقه عراق ، سوریه و یمن نیز خشونت و افراطی گری بر مردمان منطقه به ویژه زنان و کودکان به شدت روبه افزایش است که تلاش داریم با همکاری این انجمن و فعالان کشورهای عضو این مشکلات را به حد اقل برسانیم.
در ادامه این نشست، معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در سخنانی گفت: مهمترین مشکلات امروز افغانستان بحث امنیت است.

 ثریا صبح رنگˈ با بیان این که امروزه تروریسم به عنوان بزرگترین دشمن منطقه و جهان از مردمان ما قربانی می گیرد و با عملیات های انتحاری امنیت زنان و دختران ما را به خطر می اندازد، گفت: می بایست زنان علاوه بر پیام رسانی و تقویت روحیه جهاد و مقاومت در افغانستان خوشبختانه زنان افغان نقش مهمی در ترویج دفاع از وطن و نا موس خود ایفا کردند.
وی در پایان گفت: زنان افغانستان با کوله باری از ناامیدی و آینده ای تاریک با سختی ها ی جنگ های اخیر در کشور شان روبرو شدند، ولی مقاومت آنها باعث شد که دشمنان به اهداف خود دست نیابند.

لینک اصلی خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید