انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به گزارش ایرنا، کتابخانه اتباع افغان در وررامین توسط کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان افتتاح شد.

 در این مراسم که عصر روز سه شنبه در منطقه ده شریفا، از توابع ورامین برگزار گردید ، کتابخانه احداث شده توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به حضور تعداد زیادی از اتباع خارجی در شهرستان ورامین ، احداث یک باب کتابخانه مخصوص اتباع در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت که با همکاری مسوولین شهرستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اجرا گردید .

محسن خوانساری افزود: اجرای این پروژه توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 69 میلیون ریال انجام گرفته است .

وی تصریح کرد : این کتابخانه در زمینی به مساحت 300 مترمربع و در زیربنای 250 مترمربع و در مدت دو سال احداث گردیده است .

وی گفت : زمین این کتابخانه توسط مسوولین شهرستان ورامین تأمین گردیده است .

خوانساری افزود : با توجه به محرومیت این منطقه از فضای فرهنگی و کتابخانه ، پیش بینی های لازم برای استفاده همزمان اتباع خارجی و شهروندان ورامینی ساکن در منطقه ده شریفا از این کتابخانه صورت گرفته است .

علی بند علیان شهردار فرون آباد از توابع شهرستان پاکدشت نیز در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت:احداث کتابخانه های عمومی در شهرها ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه محسوب می شود.

وی افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت های برابری برای اتباع بیگانه به وجود آورده است و این شرایط را می توانیم در زندگی روزمره این افراد مشاهده کرد.

وی اظهار داشت : هم اکنون یک باب کتابخانه عمومی در شهر فرون آباد پاکدشت مستقر می باشد که با بهره برداری از این کتابخانه ، زمینه برخورداری همه افراد اعم از شهروندان ایرانی و اتباع بیگانه از فرصت های فرهنگی در جهت ارتقاء سطح فرهنگ کتابخوانی فراهم می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید