انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

کارگاه رویای من دنیای من که از آذرماه سال ۹۷ در مرکز آموزشی حامی جنت آباد برگزار می‌شود، در راستای طرح فلسفه برای کودکان (فبک) می باشد.
این کارگاه با شناخت افلاطون و مفاهیم فلسفی موجود در فلسفه اش به کودکان آغاز شده است و از طریق آموزش مهارت های فکری نظیر تفکر خلاق و تفکر نقاد، سعی دارد تا به ارتقای ظرفیت ابتکار و خلاقیت دانش آموزان و گره زدن مفاهیم فلسفی به امور روزمره زندگی فردی و اجتماعی آنان بپردازد.
این کلاس‌ها به صورت موازی برای دو گروه از دانش آموزان مرکز آموزشی حامی انجام میشود که گروه اول شامل دانش آموزان پایه اول و دوم و گروه دیگر شامل دانش آموزان پایه سوم، چهارم و پنجم می‌باشند.
این کلاسها که با استقبال روزافزون دانش‌آموزان همراه است، به تقویت مهارت‌هایی نظیر مشارکت و فعالیت در گروه می‌پردازد. فعالیت‌های کمک آموزشی نظیر نقاشی در حین کارگاه موجب می‌شود که نشاط و پویایی کودکان در طول کلاس تداوم پیدا کند و مفاهیم برای آنان قابل فهم‌تر بشود.
تصویری که می بینید یکی از جلسات کارگاه است که مربی در حال آموزش مفهوم «گوناگونی» و در عین حال، ظهور «شهروند جهانی» به دانش‌آموزان می‌باشد که بنظر می‌رسد از مفاهیم بنیادین زیست‌جهان کودکان مهاجر و پناهنده باشد.

1 دیدگاه دربارهٔ «کارگاههای آموزشی فبک؛ فلسفه برای کودکان در حامی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید