انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

پاییز دل انگیز به انتهای برگریزان خود نزدیک می‌شود و آذر ماه مراکز حامی هم مثل دو ماه قبل پر رفت و آمد بود و همراه با برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان و خانواده های آنها. در مرکز حامی جنت‌آباد جلسه‌ای با حضور معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی در رابطه با برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای خانواده‌های کودکان کار برگزار شد. همچنین جلسه آموزشی در رابطه با بازی درمانی با توجه به فرهنگ و سنت مهاجرین برای کادر اجرایی این مرکز برگزار شد.

این ماه مرکز جنت‌آباد مانند اکثر زمان‌ها از مهر و لطف خیرین و داوطلبان هم بی‌نصیب نبود؛ تعدادی از خیرین برای دانش‌آموزان لباس گرم و کفش نو تهیه کردند و یک تیم پزشک داوطلب کار غربالگری سلامت بچه‌ها را انجام داد و یک گروه داوطلب دیگر که تخصص آرایشگری داشتند به سر پسر بچه هایمان صفایی دادند.

در مرکز حامی سمنان هم با همکاری بنیاد راه آسمان برای بانوان ساکن در مهمانشهر این استان، کارگاه آشنایی با راهکارهای پیشگیری از سرطان پستان و رحم برگزار شد که بسیار مورد استقبال آنها قرار گرفت. همچنین توسط یک روانشناس مجرب حوزه کودک کارگاهی برای آشنایی خانواده‌های نوآموزان پیش‌دبستانی با موضوع اختلالات یادگیری کودکان و راهکارهای پیشگیری از آن برگزار شد.

از مهمترین فعالیت‌های مرکز خدمات جامع اجتماعی قم هم می‌توان به دو کارگاه با موضوع بررسی علایم اعتیاد و رفتارهای پر خطر برای بزرگسالان و کارگاه خلاقیت برای دانش‌آموزان اشاره کرد.

در مرکز حامی مشهد هم جلسه کمیته‌ی اجتماعی مشورتی زنان با حضور فعالان اجتماعی جامعه پناهندگان و زنان پناهنده عضو کمیته اجتماعی بانوان اداره اتباع برگزار شد. در این جلسه پس از اولویت‌بندی موضوع‌های مرتبط با زنان، با توجه به آمارهای بالای طلاق در خانواده های پناهنده، ایجاد طرح خانواده سالم و آموزش‌های پیش از ازدواج برای زوجین به عنوان اولین موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه انجمن حامی نیز با توجه به سابقه طولانی ارایه خدمات اجتماعی به پناهندگان اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار این کمیته قرار داد.

از دیگر برنامه‌های مرکز حامی مشهد برگزاری مراسمی به منظور گرامیداشت روز جهانی معلولین بود که با حضور دو نفر از توانیابان فعال جامعه معلولین پناهندگان اجرا شد. در این مراسم استندآپ کمدی توسط یکی از توانیابان اجرا شد که روایتی تلخ ولی با بیانی شیرین از الگوهای رفتاری ناصحیح افراد جامعه با معلولین بود که بسیار مورد توجه دانش آموزان حامی مشهد قرار گرفت. این گونه برنامه‌ها می‌تواند سهمی به سزا در اصلاح طرز فکر و رفتار افراد مختلف با این بخش کمتر دیده شده جامعه داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید