انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

هفتمين نشست مشورتي “شبكه حقوق پناهندگان” با حضور فعالين حوزه پناهندگان از آسيا و اقيانوسيه در بانكوک آغاز به كار كرد. نشست مشورتي “شبكه حقوق پناهندگان” (APRRN)، نتیجه اجلاس اول مشورتی آسیا و اقیانوسیه در مورد حقوق پناهندگان در کوالالامپور در سال 2008 است.

این نشست در سال های  2009، 2010 ،2012،2014 و 2016 نیز تشکیل شده و امسال باحضور بیش از 140 شرکت کننده از سراسر منطقه در مورد مسائل مربوط به پناهندگان، از تاریخ ۲۳ الی ۲۵ اکتبر، در بانکوک، در حال برگزاری است. این نشست به دنبال تحول در تغییر رویکردها نسبت به حقوق پناهندگان و همچنین یافتن راه حل هایی راهبردی برای مقابله با چالشهای پناهندگان در سراسر منطقه و جهان است.

موضوع نشست امسال 10 سال  بعد از “APRRN”بوده، و هدف آن بررسی دستاوردها و موفقیت های  10 سال گذشته و بحث در مورد ابداع راهبردهای دیگر برای “حرکت به جلو “به عنوان یک شبکه است.

photo_2018-10-25_09-45-15

کارگاه ها و جلسات جانبی نشست امسال بر مقوله جهانی، بحران روهینگیا، و مهاجرت های ناشی از آن تمرکز دارد. در  این نشست ، گروههای کاری، برنامه و اهداف مد نظر خود را برای سال های 2018 تا 2020 نیز تعیین می کنند که تشکیل کارگاه میانمار نیز در یکی از روزهای نشست در همین راستا می باشد.

برخی از کارگاه های اختصاصی این نشست عبارتند از:

کارگاه سیاست های رد پناهجویان، نگرانی ها و رویکردها؛

کارگاه مبارزه جهانی برای پناهجویی و مهاجرت و رویکرد جوامع؛

همچنين نماينده انجمن حامي، به عنوان عضو “شبكه حقوق پناهندگان آسيا و اقيانوسيه ” در دومين روز نشست، سخنراني خود را تحت عنوان “افغانستان، فرصتي براي تعهد به طولاني ترين بحران جهاني” ارائه نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید