انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

سفر نمایندگان اتحادیه اروپا به استان خراسان رضوی نوید بخش توجه بیشتر جامعه بین‌الملل به مشکلات پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. محمد عجمی مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در نشست مشترک با نمایندگان اتحادیه اروپا  و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان ریلیف اینترنشنال اظهار داشتند: خدمات و اقدامات گسترده‌ای طی سال‌های گذشته برای پناهندگان انجام شده که بخشی از محل کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و بخشی نیز با همکاری سازمان‌های بین‌المللی بوده لیکن وجود برخی مشکلات دیگر نیازمند حمایت و مساعدت جامعه بین‌الملل می‌باشد.

Untitled-2
در راستای تقویت تعاملات و همکاری‌های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با سازمان‌های بین‌المللی و جذب و تخصیص اعتبارات مورد نیاز استان خراسان رضوی همواره مورد بازدید هیأت‌های دیپلماتیک و خارجی بوده که در ابتدای مهر ماه سال جاری نمایندگان اتحادیه اروپا برای مشاهده خدمات و اقدامات انجام شده برای پناهندگان به مشهد و مرز دوغارون عزیمت نمودند.
در این سفر چند روزه هیإت نمایندگان اتحادیه اروپا از مراکز بهداشتی، آموزشی و وضعیت زندگی و معیشت برخی پناهندگان بازدید نمودند و همچنین از نزدیک در جریان خدمات حقوقی ارائه شده به پناهندگان در کمیته حل اختلاف در محل اداره کل امور اتباع قرار گرفتند.

این هیأت در پایان بازدید و ملاقات‌ها از خدمات و تسهیلات ارائه شده به پناهندگان در استان خراسان رضوی قدردانی نموده و پیگیری‌های لازم را در جهت کاهش نیازمندی‌های موجود خصوصا در زمینه‌های بهداشتی و آموزشی پناهندگان مورد تأکید قرار دادند.

 آقای عجمی مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در مرز دوغارون و در حاشیه بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا از وضعیت بازگشت پناهندگان افغانستانی به کشورشان در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای استان به  آغاز اجرای طرح آمایش 12 از ابتدای مهر ماه و تمدید کارت‌های آمایش 11 تا تاریخ ۹۶/۰۹/۳۰ و همچنین برنامه‌ریزی برای اعزام پناهندگان به عتبات عالیات اشاره نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید