انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

نشست نمایندگان عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با مدیران انجمن های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی به میزبانی انجمن مطالعات و تحقیقات زنان روز پنج شنبه 8 بهمن برگزار گردید. در این جلسه فعالان اجتماعی حوزه آسیب های اجتماعی، مطالبات جامعه مدنی را از منظر حوزه فعالیت خود مطرح کردند و به بیان برخی مشکلات و موانع قانونی، خلاء های قانونی و نیاز به تقویت فعالیت نظارتی مجلس شورای اسلامی در مسائل مطروحه پرداختند.

تصویب لایحه حقوق کودک، تعیین تکلیف قانون ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، رفع موانع اجرایی دریافت شناسنامه کودکان و رفع بی تابعیتی، حمایت از کودکان مادران زندانی، توجه به نظر کارشناسان مددکاری و روانشناسی در برخوردهای قانونی و تصویب مقررات مربوط به کارتن خواب ها و استفاده از نتایج پژوهش ها و پایان نامه های حوزه زنان در سیاستگذاری های مربوط به زنان و آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس، خانم مافی و دکتر سلحشوری با اشارات کوتاهی به فعالیت های صورت گرفته توسط فراکسیون زنان، از دریافت نظرات کارشناسی در همه این زمینه ها برای پیگیری های بیشتر استقبال کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید