انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

با ابتکار انجمن حامی ؛ اولین نشست تخصصی با موضوع بررسی فرصت ها و چالش های تحصیلی دانشجویان مهاجر افغانستانی با حضور جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای آموزش عالی در تاریخ 18/12/94 در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با حضور مسئولین سازمان مدیریت  و وزارت علوم برگزار گردید.

جناب آقای دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه فرهنگی سازمان ضمن خوشامد گویی به حاضرین و ابراز خرسندی از وجود افراد موفق و نخبگان علمی در میان جامعه مهاجرین افغانستانی بر ضرورت شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و علمی موجود در این جامعه تاکید نمودند.

در ادامه کلیه شرکت کنندگان در حضور مسئولین آموزشی کشور مشکلاتی که در طول تحصیل و یا بعد از فارغ التحصیلی همچنان درگیر آن هستند را برشمردند که از جمله آن وضعیت اقامت و مدارک اقامتی دانشجویان ؛ محدودیت تحصیلی در برخی استان های کشور ؛ شهریه های تحصیلی ؛ عدم وجود امکانات خوابگاهی برای برخی دانشجویان ؛ عدم مجوز کار در حین و بعد از تحصیل در ایران و …. بودند. خوشبختانه حضور ارزنده جناب آقای دکتر صدیقی ؛ معاون دانشجویی وزارت علوم در جلسه یاد شده به عنوان متولی امور دانشجویان کشور فرصتی برای استماع و پاسخگویی به  سوالات مطرح شده از طرف دانشجویان حاضر در جلسه بود.  البته جای بسی خوشحالی بود که در حاشیه طرح موضوع ممنوعیت تحصیل در دانشگاههای استان سیستان و بلوچستان ؛ طی تماسی با استاندار محترم ؛ خبر لغو محدودیت تحصیلی دانشجویان افغانستانی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این استان اعلام گردید .

و در آخر با پیشنهاد آقای دکتر واعظ مهدوی و موافقت جمع ؛ قرار شد کارگروهی متشکل از دانشجویان افغانستانی مقیم دانشگاههای کشور و با محوریت انجمن حامی تشکیل گردد و پس از بررسی های لازم گزارش نهایی در اختیار مسئولین سیاستگذاری و اجرایی وزارت علوم ؛ تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گیرد .

در اینجا امید داریم تا از همین طریق ؛ علاقه مندان به این حوزه نظرات و پیشنهادات خود را به منظور بهبود وضع دانشجویان افغانستانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای کشور و رفع چالش های فراروی آنها در اختیار کارگروه مذکور قرار دهند .

 

۲۰۱۶۰۳۰۸_۱۹۴۱۲۲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید