انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حامی با حمایت،  پروژه خدمات اجتماعی خود را در مشهد و سمنان برگزار کرده است. این پروژه که از مرداد ماه امسال شروع شد، در حوزه آموزش و خدمات مشاوره فردی، بهداشت، روانشناسی، معیشتی و غیره…برای گروه های مختلف سنی و در دسته کودکان و نوجوانان، زنان و مردان،  خدمات خود را ارائه داده است.

خدمات اجتماعی  مجموعه ای از خدمات عمومی است که برای ارائه حمایت و کمک به گروه های خاص، که معمولاً شامل افرادآسیب­پذیر می شود، در نظر گرفته شده است. خدمات اجتماعی با مفهوم رفاه مرتبط است و  برنامه هایی با طیف گسترده ای از خدمات اجتماعی را ارائه می دهند. خدمات اجتماعی برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای یک جامعه به کار گرفته می شد.

ارائه خدمات اجتماعی در راستای حقوق بشر ، اصول دموکراتیک، توسعه پایدار  و همچنین ارزش های مذهبی و فرهنگی از وظایف اصلی سازمان های مردم نهاد و خیریه ها می باشد.

گروه های اصلی که خدمات اجتماعی به آنها ارائه می شود عبارتند از: خانواده ها، کودکان، جوانان، سالمندان، زنان، بیماران و معلولان.خدمات اجتماعی شامل امکانات و خدماتی مانند: آموزش عمومی، رفاه، زیرساخت ها، مددکاری اجتماعی، تامین مواد غذایی، مراقبت های بهداشتی و غیره را شامل می­شود .

عمده ترین خدمات اجتماعی حامی در شهرهای مختلف به جامعه مهاجران افغانی اختصاص یافته است که به دلیل حضور گسترده مهاجرین و پناهندگان در شهرهای مختلف ایران می­باشد.

مهاجرین کشور افغانستان مشکلات متعددی از نظر مالی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و غیره دارند و به علت تفکرات اغلب سنتی این خانواده‌ها، زنان، بار بیشتر این مشکلات را به دوش می‌کشند. مشکلاتی از قبیل محرومیت دختران از تحصیل، خشونت‌های خانگی، نداشتن اطلاعات کافی در زمینة بهداشت باروری، با ارزش‌تر دانستن فرزند پسر، ازدواج زودهنگام دختران و غیره در میان زنان اتباع، انجمن حامی را بر آن داشت تا خدمات مشاوره‌ای و آموزشی، با رویکرد پیش‌گیری از خشونت‌های جنسی و جنسیت‌محور را برای جامعة اتباع مهیا کند.

در این پروژه سعی شد با ساکنین یکی ار محلات مهاجرنشین ارتباط گرفته شود. به همین دلیل با کمک نهاد های دولتی و رایزنی با ارگان های دولتی مرتبط مراکز حامی توانسته اند با شناسایی گروه های آسیب­ پذیر مهاجر و پناهنده در مناطق مختلف شهری به فعالیت خود در این زمینه بپردازند.

مراکز خدمات اجتماعی

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید