انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با فرا رسیدن 12 اردیبهشت که روز معلم نامیده شده است، دانش آموزان افغانستانی مدارس «سیداحمدخمینی» و «یاران مهدی» با آذین‌بندی کلاس‌های مدرسه و اجرای سرود روز معلم را گرامی داشتند.

دانش آموزانی که قدردان زحمات معلمان هستند

دانش آموزان افغانستانی مدارس «سیداحمدخمینی» و «یاران مهدی» از مدارس تحت حمایت انجمن حامی هستند که در نوبت عصر به تحصیل می‌پردازند، به گفته معلمان این مدارس، این دانش‌آموزان همانند سایر دانش آموزان از امکانات تحصیل رایگان بهره‌مند هستند.

سجاد دانش آموز مقطع ابتدایی مدرسه «سیداحمدخمینی» که هدیه خود را یک روز زودتر برای معلمش آماده کرده است آن را به معلمش تقدیم کرد، او می‌گوید که خانم معلمش را خیلی دوست دارد و به خاطر زحماتش از او تشکر می‌کند.

 

 

معصومه دانش آموز مقطع ابتدایی «یاران مهدی» که خط خوبی دارد، به نمایندگی از همه دانش آموزان کلاس با نوشتن جمله‌ای بر روی تخته سیاه از زحمات معلمش تشکر کرد.

او با بیان اینکه معلمش را بسیار دوست دارد می‌گوید که دوست دارد تا یک روز معلم شود.

 

 

معلمان پیگیر وضعیت تحصیل دانش آموزان هستند

معلمان مدارس «سیداحمدخمینی» و «یاران مهدی» که اتباع افغانستانی نیز در جمع آنها هستند دلسوزانه به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مدارس مشغول هستند، آنها ضمن اظهار خرسندی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان بعد از فرمایش رهبر معظم ایران از پیشرفت دانش آموزان در این مدت خبر دادند.

«زرافشان حسینی» معلم افغانستانی مقطع ابتدایی مدرسه «سیداحمدخمینی» در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانش آموزان این مدرسه از حمایت و امکانات خوبی برای ادامه تحصیل برخوردار هستند.

 

 

او در ادامه گفت: دانش‌آموزان این مدرسه از نظر امکاناتی همچون مشاوره رایگان برخوردار هستند، همچنین مدرسه بحث توانمندسازی والدین این دانش آموزان و برنامه‌های کارآفرینی از جمله آموزش خیاطی را در برنامه‌اش دارد.

 ادامه تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل

حسینی با بیان اینکه درگذشته به دلیل عدم ایجاد فرصت تحصیل برای ادامه تحصیل برخی دانش آموزان افغانستانی از تحصیل بازمانده اند، گفت: از مشکلاتی که این دانش آموزان دارند این است که برخی از آنها به دلیل اینکه در گذشته از تحصیل بازمانده اند، برخی از این دانش آموزان درگذشته به شغل‌های کاذب روی آورده بودند، بعد از ایجاد فرصت تحصیل برای این دانش‌آموزان آنها متناسب شرایط سنی که دارند در مقطع تحصیلی خود تحصیل نمی‌کنند.

 

 

خانم حسینی از دیگر معلمان مدرسه سیداحمدخمینی مشکل دانش آموزان را در زمان تعیین سطح این دانش‌آموزان برای رفتن به مقاطع بالاتر دانست و گفت: این دانش آموزان که برخی از آنها مدرک تحصیلی ندارند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با مشکل روبه رو هستند چرا که شرایط تعیین سطح به نسبت گذشته سخت‌تر شده است.

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان افغانستانی

«سیده کلثوم حسینی» معلم افغانستانی مقطع ابتدایی و راهنمایی مدرسه یاران مهدی  ضمن ابراز رضایت از شرایط تحصیل دانش آموزان بعد از فرمایش مقام معظم رهبری ایران جهت تحصیل دانش آموزان اتباع افغانستانی، گفت: شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان آسان‌تر از گذشته شده است و شاهد پیشرفت تحصیلی فراوانی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی بوده‌ایم.

 

 

اطلاع رسانی به موقع دفاتر کفالت برای ثبت نام دانش آموزان

«مژگان قاسم زاده» مسئول اجرایی انجمن حامی در اداره مدارس سیداحمدخمینی و یاران مهدی در رابطه با اجرای فرمایش مقام معظم رهبری برای تحصیل دانش آموزان اتباع افغانستانی، گفت: بعد از طرحی را که رهبر انقلاب ارائه دادند به علت محدودیت زمانی، اطلاع‌رسانی به موقع برای ثبت‌نام دانش آموزان اتباع افغانستانی برای ورود به مدرسه انجام نشد.

وی ضمن امیدواری برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برای سال آینده تحصیلی، خاطرنشان کرد: دفاتر کفالت در سراسر کشور که زیر نظر اداره اتباع و امور مهاجرین هستند باید اجازه نامه‌ای را جهت آموزش دانش‌آموزان افغانستانی صادر و اطلاع‌رسانی برای ثبت نام این دانش‌آموزان به موقع انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید