انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

 

جدی 1393 / ژانويه 2015

در جهان درهم تنیده و شبکه ای امروز ؛ رسانه ها نقش مهمی در هدایت جامعه مدنی و افکار عمومی در مسیر توسعه برعهده دارند. در افغانستان نيز مانند همه کشورهای دیگر فعالیت رسانه ها علاوه بر آنکه به تسهيل جریان آزاد انتقال اطلاعات و تجربه  آگاه سازی افکار عمومی منجر می شود، می تواند به عنوان حلقه واسط دولت و مردم به ایجاد تصویری واقعی از شرایط موجود،  تلاش برای حل بحران های داخلی از طریق ایجاد مسیرهای گفتگوهای سازنده و نیز تکمیل فرایند توسعه کمک کند. از سوی دیگر، با توجه به اهمیت نقش زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال در توسعه هر کشور فعالیت روزنامه نگاران زن آموزش دیده و متعهد به اصول حرفه ای می تواند گام مهمی برای دستیابی به توسعه پایدار باشد. با توجه به اهمیت این مساله ؛ نياز سنجي هاي بعمل آمده و نيز اشتراکات فرهنگي و اجتماعي ميان دو کشور ايران و افغانستان ؛ انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) در نظر دارد سفر مطالعاتی- آموزشی  خبرنگاران زن افغانستان به ایران را به منظور گسترش همکاریهای فرهنگی و تعاملات بین اصحاب رسانه دو کشور برگزار نماید.

این دوره 10 روزه  با همکاری انجمن حامي ؛ مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه و گروهی از اساتيد و روزنامه نگاران فعال در حوزه های اجتماعی و به ویژه زنان در اواخر ماه جدی 1393 ِ(ژانويه 2015) در تهران برگزار  مي شود. اهم محورهای اين دوره آموزشی عبارتند از : اصول خبرنویسی و تنظیم خبر ؛ آشنایی با اصول مصاحبه و گزارش نویس مطبوعاتی ؛ اطلاعات تکمیلی در خبر ؛ خبر در شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاری الکترونیک و همچنين  بازدید از روزنامه ها و خبرگزاری های معتبر ایراني می باشد .

بدينوسيله از روزنامه نگاران زن علاقمند به شرکت در این دوره از افغانستان درخواست می شود فرم درخواست خود را به همراه فايل اسکن صفحه اول پاسپورت خود تا تاریخ 30 / 9/ 1393  به آدرس پست الکترونیک msani@hamiorg.org  ارسال فرمایند.

به دلیل محدودیت در پذیرش شرکت کنندگان ؛ الویت با افرادی است که نسبت به ثبت نام و ارسال رزومه خود تا تاریخ 30/9/1393  اقدام نمایند .

  فرم ثبت نام سفر مطالعاتی خبرنگاران زن افغانستان

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید