انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که ۷.۶ میلیون نفر از مردم سراسر جهان در سال ۲۰۱۲ در کشورهای دیگر آواره شدند.

سازمان ملل اعلام کرد که 7.6 میلیون نفر از مردم سراسر جهان در سال 2012 پناهنده شدند که این تعداد از سال 1994 افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش، گزارش دفتر کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرد که سوریه یکی از عوامل جدید عمده است که به افزایش تعداد پناهندگان منجر شده است.

سازمان ملل گزارش کرد که 55 درصد از تمامی پناهندگان از پنج کشور «افغانستان»، «سومالی»، «عراق»، «سودان» و «سوریه» است.

در این گزارش همچنین آمده است که کشورهای درحال توسعه هم‌اکنون میزبان 81 درصد از پناهندگان جهان هستند که این رقم در مقایسه با یک دهه پیش، افزایش 11 درصدی داشته است.

«آنتونیو گوترز» رئیس UNHCR اعلام کرد که رقم 7.6 میلیون به مفهوم این است که هر 4.1 ثانیه یک فرد آواره به تعداد آواره‌های جهان افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: هر پلکی شما می‌زنید، یک نفر جدید مجبور می‌شود که فرار کند.

بر اساس این گزارش، افغانستان بزرگترین منبع پناهندگان است به طوریکه 95 درصد از پناهندگان افغان یا در ایران یا در پاکستان به سر می‌برند.

سومالی دومین کشوری است که بیشتری پناهنده را در سال 2012 داشت و بعد از آن عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

سازمان ملل اعلام کرد که اگر روند کنونی ادامه پیدا کند، دو میلیون پناهنده آواره تا پایان سال جاری میلادی سوریه را ترک خواهند کرد و در روزهای آینده انتظار می‌رود که سازمان ملل از کشورهای اروپایی درخواست کند که برخی از این پناهندگان را بپذیرند.

بر اساس این گزارش، در جمهوری‌ دموکراتیک کنگو، حدود 800 هزار نفر از زمانیکه درگیری‌ها در سال گذشته میلادی بین نیروهای دولتی و جنبش شورشیان «ام 23» آغاز شد، از این کشور فرار کردند.

منبع: خبرگزاری فارس و بی بی سی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید