انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

رویداد بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه به مناسبت گرامی‌داشت هفته و روز جهانی زن، با حضور جمعی از فعالان حوزه زنان، رؤسا و مقامات کشورها، مسئولین سیاسی و فرهنگی و نمایندگی‌های سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران، پژوهشگران و فعالان عرصه زنان از کشورهای افغانستان، بنگلادش، هند، لبنان، عراق، سوریه و ایران برگزار گردید.

دکتر معصومه ابتکار با حضور در این رویداد گفت: برگزاری این نشست در وضعیت حال حاضر منطقه ما که حضور گروهک‌هایی مثل داعش و نیروهای افراط‌گرای دیگر باعث ایجاد نا امنی‌ها و تجاوزات گسترده شده و مشکلات زیادی برای همه مردم و به ویژه زنان و کودکان ایجاد کرده است، اهمیت مضاعفی دارد و باعث توجه بیش از پیش به سهم زنان در برقراری صلح و امنیت دارد. وی ابراز امیدواری کرد که این  نشست در تهران سرمنشاء و آغاز یک جریان قوی از طرف زنان برای پیشبرد صلح و مقابله با افراط‌گری و خشونت در منطقه و جهان باشد.

photo_2018-03-11_12-47-30

فاطمه اشرفی با تأکید بر اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی و اهمیت حضور زنان توانمند منطقه به معرفی محورهای این نشست پرداخت که عبارت بودند از: رهبران زنان، کنشگری‌های اجتماعی و سیاسی و تأثیرگذاری در فرایند صلح و امنیت پایدار، تعادل جنسیتی برای زنان، توسعه صلح و پایداری امنیت، نقش زنان در فرایند صلح، راهکارهای عملی برای بسترسازی دسترسی به صلح پایدار، آثار مخاصمات و درگیری­های مسلحانه بر زنان (آموزش، بهداشت، خشونت­های فردی و اجتماعی)، زنان، پیشگیری از عوامل بروز و تشدید منازعات (توسعه پایدار، تغییرات آب‌وهوایی و محیط زیست)، زنان، قربانیان مناقشات مسلحانه، جنایات جنگی و محاکم بین‌المللی کیفری، زنان در مهاجرت­های اجباری و پناهندگی، چارچوب‌های حقوقی – بین‌المللی مترتب بر صلح و امنیت زنان. مدیر انجمن حامی در ادامه مراسم بر لزوم تشکیل مجمع منطقه‌ای، در راستای توانمندسازی زنان منطقه با استفاده از تجربیات ارزشمند ایشان تأکید کردند.

این همایش در روز دوم نشست با سخنرانی سرکار خانم دکتر ابتکار و جناب آقای دکتر ظریف و همچنین جمع‌بندی فاطمه اشرفی از همایش دو روزه و دستاوردهای پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید