انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

 

مراسم و جشن روز درختکاری عصر چهارشنبه در مرکز آموزش‌های پایه کودکان افغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در مراسم روز درختکاری که تحت عنوان جشن درخت دوستی روز گذشته در مرکز آموزش‌های پایه کودکان افغان در شورآباد برگزار شد، چهره‌هایی همچون رضا عطاران، فرشته صدر عرفایی، زهره صادقی همسر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، نماینده سازمان پزشکان بدون مرز و … حضور داشته و اقدام به کاشت نهال کردند.

جشن هفته درختکاری در مدرسه اتباع افغانی
رضا عطاران برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فجر امسال با حضور در این محل درختی را به همراه کودکان افغان کاشت و با شمار زیادی از آنان عکس یادگاری گرفت. همچنین زهره صادقی همسر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی که همسر حجت اسلام و المسلمین محمدعلی ابطحی نیز وی را همراهی می‌کرد به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن به‌آفرین فردا درختی را با امید صلح و دوستی به همراه کودکان افغان در این مدرسه کاشت.

فاطمه اشرفی – رئیس انجمن حامی که مراسم مذکور به همت این مرکز برگزار شد در این باره به خبرنگار ایسنا، گفت: متاسفانه در مواردی دیده شده که کودکان افغان به دلایل مختلف امکان ادامه تحصیل را پیدا نکرده و همین امر سبب می‌شود در موعدی زودتر از سن 18 سال ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج زودهنگام کودکان افغان سبب مشکلات زیادی نظیر افزایش جمعیت آنان در ایران، ایجاد مشکلات در سلامت و غیره می‌شود، گفت: با احداث مراکز آموزش پایه برای کودکان و زنان مهاجر افغان در ایران به دنبال این هستیم تا از طریق افزایش سطح آگاهی‌های آنان از چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و در واقع چرخه‌ای که سبب وارد شدن آسیب‌های متعدد به مهاجران افغان در ایران می شود را از بین ببریم.

اشرفی ابراز امیدواری کرد با انجام چنین جشن‌هایی ضمن برقراری و ایجاد دوستی میان فرهنگ و مردم ایران با افغان‌ها که اشتراکات فراوانی نیز میانشان وجود دارد بتوان شرایط را برای حضور و تحصیل کودکان افغان در این کشور فراهم کرد.

جشن هفته درختکاری در مدرسه اتباع افغانی
رئیس انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) افزود: در بررسی‌هایی که انجام شده متوجه شدیم که درصد قابل توجهی از افراد تحصیلکرده و قهرمانان ورزشی کشور افغانستان از میان کسانی بودند که روزی در ایران زندگی و تحصیل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در انجام این مراسم نماینده سازمان پزشکان بدون مرز نیز از برگزاری چنین مراسماتی استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که انجام آن تداوم داشته باشد.

تعداد زیادی از دختران و پسران خردسال افغان در این جشن حضور داشته و با امید ایجاد شرایط بهتر در کشورشان چندین درخت دوستی را کاشتند.جشن هفته درختکاری د رانجمن حامی با حضور هنرمندان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید