انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حامی مفتخر است به اطلاع هموطنان برساند، «آیین نامه تعیین تکلیف ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ساکن ایران» مصوب شهریور 1379،  پس از تلاش های فراوان این انجمن و همکاران محترم اجرایی شد. بر اساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، تمامی زنان ایرانی دارای همسر خارجی ( اعم از دارندگان مدرک اقامت قانونی و افراد فاقد مدرک) می توانند به منظور تکمیل فرم به دفاتر کفالت و یا ادارات اتباع و مهاجرین خارجی مستقر در شهر و استان خود مراجعه نمایند.

اجرای این طرح به طور قطع در دسترسی زنان ایرانی به حقوق اجتماعی خود و نیز تعیین تکلیف فرزندان این خانواده ها نقش به سزایی دارد.

امید است با همکاری و اطلاع رسانی سریع این خبر، این افراد با مراجعه به دفاتر مربوطه و ثبت نام بتوانند به حقوق خود از جمله شناسایی ازدواج  توسط مراجع ذیصلاح دست یابند.

1 دیدگاه دربارهٔ «تعیین تکلیف ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ساکن ایران بعد از 16 سال»

  1. خجسته راد

    با سلام و تشکر به خاطر تلاشتان در این زمینه که امیدوارم نتیجه بخش باشد. فرزند من وارد شش سالگی شده و با توجه به اینکه من خود یک فرهنگی هستم به هیچ عنوان حاضر نیستم فرزندم به عنوان یک اتباع به مدرسه برود لذا با توجه به تلاش هایی که برای گرفتن هویت ایرانی برای فرزندم نموده ایم و بی فایده بوده تنها کار من ، نرفتن فرزندم به مدرسه جهت اعتراض به این قانون مسخره و ضد حقوق بشر بخصوص کودکان است که اگر لازم باشد شکایت نامه ای نیز به سازمان ملل ارسال خواهم نمود. ممنون از شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید