انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به نقل از سایت کمیساریای عالی پناهندگان در ایران،

نعمت می گوید، “یادگیری مهارت های زندگی می توانند زندگی ها را در راستای کاهش خشونت های خانگی متحول سازند”. او در سال ۲۰۱۳ در برنامه آموزش همسان خشونت جنسیت محور که توسط سازمان غیر دولتی حمایت از کودکان و زنان پناهنده (حامی)، یکی از شرکای اجرایی کمیساریا، برگزار شد شرکت نمود. این دوره ها در نتیجه مشکلات درباره افزایش میزان خشونت های خانگی در بعضی جوامع پناهندگان شکل گرفت و بر پیشگیری و آموزش مهارت‌های زندگی تمرکز داشتند.

نعمت و ۱۰۰ پناهنده افغان جوان دیگر از طریق پیوستن به گروه‌های خودیاری که حامی تشکیل داده بود، در مربی گری همسان تعلیم دیدند و بعد خود این جوانان در دیگر جوامع پناهندگان این آموزش‌ها را اجرا کردند و تعداد بیشتری تعلیم دیدند.

این ابتکار مشترک حامی با کمیساریا و اداره امور اتباع ارتباط با کسانی که از خشونت جنسیت محور رنج می برند را تسهیل بخشیده و متعاقباً باعث حساس سازی جوانان پناهنده افغان نسبت به خشونت های خانگی شده است.

نعمت و دیگر همکارانش با مردان و زنان جامعه شان در خصوص کشمکش ها و ناسازگاری هایی که با آن برخورد می کنند صحبت دارند تا بدون توسل به راه های خود مخرب و یا خشونت با چالش ها روبرو شوند و نتیجتاً در خصوص این مسائل آگاه سازی نمایند.

بدین ترتیب این جوانان از آنچه که در برنامه پیشگیری از خشونت جنسیت محور از طریق حامی در زمینه‌های ارتباطات موثر، مهارت ‌های حل مشکلات و مکانیسم انطباق یاد گرفته اند استفاده به جا و خوب می کنند. این مهارت ها به کمک آنها آماده است تا با یافتن راه حل های عاقلانه پلی بین شکاف های ناشی از این اختلافات بسازند.

اینکه این آموزشگران همسان توانسته اند خود بیش از ۱۸۰۰ پناهنده را در کلیه سطوح سنی در جامعه اشان در زمینه های مهارت های زندگی، مهارت های حل مشکلات، مکانیسم های انطباق و مهارت های ارتباطی، پیشگیری خشونت جنسیت محور و بهداشت خانواده آموزش دهند، بیانگر قدم های اولیه موفقیت این پروژه است که امیدواریم باعث توانمندسازی خانواده های پناهندگان شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید