انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان با پناهجویان اردوگاه داداب در کنیا دیدار کرد.

ملاله از سال گذشته با گروهی از دختران ساکن این کمپ موسوم به «دداب» در تماس بوده است.
وی جایزه صلح نوبل سال 2014 را از آن خود کرد. این جایزه پس از حمله به ملاله در سال 2012 در پاکستان به دلیل حمایت از تحصیل دانش آموزان دختر در فرهنگ به شدت محافظه کارانه این کشور، اهدا شد. وی در حال حاضر به همراه خانواده خود در انگلیس زندگی می کند.
در همین حال، دولت کنیا می گوید، کمپ آوارگان دداب که بیش از 300 هزار آواره عمدتا سومالیایی را در خود اسکان داده است، سال آینده به دلیل مسائل امنیتی بسته می شود.

Malala 2
این کمپ در شرق کنیا و در مجاورت مرز این کشور با سومالی قرار دارد.
بسته شدن این کمپ، باعث سرگردانی آوارگان سومالیایی می شود. کنیا تاکید دارد که بازگشت آوارگان سومالیایی به کشور بحران زده شان، داوطلبانه خواهد بود.
شمار زیادی از آوارگان کمپ دداب، سال های زیادی از عمرشان را در این کمپ سپری کرده اند.
«اوهورو کنیاتا» رئیس جمهوری کنیا گفته است که بازگرداندن آوارگان از کمپ دداب به نحوی کاملا انسانی انجام خواهد شد.
دولت کنیا مدعی است که حملات گروه تروریستی الشباب به کنیا، در این کمپ برنامه ریزی می شود.
الشباب از سال 2011 به تلافی اعزام نظامیان کنیا به سومالی برای مبارزه با این گروه تروریستی، مرتکب حملات زیادی در کنیا شده است که بر اثر آن شمار زیادی جان باخته اند.

سربازان کنیایی در حال حاضر عضو صلحبانان اتحادیه آفریقا در سومالی هستند. الشباب که با القاعده در ارتباط می باشد، به ادامه حمله به کنیا وعده داده است.

کمپ آوارگان داداب که بیش از 300 هزار آواره عمدتا سومالیایی را در خود اسکان داده است، سال آینده به دلیل مسائل امنیتی بسته می شود.

ملاله یوسف زای در اکتبر 2012 توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد. این ترور با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شد.

منبع : ایرنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید