انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

روند رو به گسترش مهاجرت و آوارگی هزینه های اقتصادی و روانی فراوانی را در جامعه ی جهانی موجب گردیده است. به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در سال 2015 آمار مهاجران با افزایش تصاعدی نسبت به سال قبل به 244 میلیون نفر رسیده است. از این تعداد بالغ بر 60 میلیون پناهنده و 10 میلیون بی تابعیت در جهان زیست می نمایند که درصد بسیار بالایی از این جمعیت را جوانان تشکیل می دهند. به منظور بررسی وضعیت جوانان در روند مهاجرت، اجلاس جهانی مشورتی کمیساریای عالی پناهندگان با سازمان های غیر دولتی در تاریخ 25 لغایت 27 خرداد 1395 در ژنو (سوییس) برگزار می گردد. انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده در این اجلاس با حضوری فعال به ارایه ی دیدگاه های خود در حوزه ی پناهجویان در کشور ایران پرداخته است.


photo_2016-06-17_14-46-36

به گزارش انجمن حامی، نمایندگان بیش از 300 سازمان غیر دولتی از بیش از 90 کشور جهان در ژنو دور هم جمع شده اند تا با بررسی وضعیت جوانان در فرایند مهاجرت در مناطق مختلف دنیا به ارایه ی راهکارهای مناسب به منظور کاهش هرچه بیشتر تبعات منفی مهاجرت های ناخواسته بر جوانان بپردازند. در مراسم افتتاحیه، آقای فیلیپو گراندی، رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، نسبت به روند رو به تزاید مهاجرت های غیرقانونی و هم چنین آوارگی های داخلی در سراسر جهان ابراز نگرانی نمود و بر لزوم گسترش همکاری های بین المللی به منظور مدیریت منطقی پدیده ی مهاجرت و کاهش تاثیرات منفی بر جوانان تاکید نمود.

کمسیر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با تاکید بر اینکه اگر چه بهترین راه حل برای کشورهای میزبان، افزایش بازگشت داوطلبانه ی مهاجران می باشد ولی در حال حاضر به دلیل تداوم نا امنی و نبود ساختارهای مناسب در کشورهای مبدا، درصد بسیار پایینی از مهاجران تمایل به بازگشت به موطن خود را دارند و در نتیجه باید به حمایت های مالی به کشورهای میزبان ادامه داد.

Grandi + logo

همچنین آقای گراندی بر افزایش توجه سازمان های بین المللی به مسئله ی سن و جنسیت در واکنش به اقدامات بشردوستانه تاکید  و بر درگیر کردن نیروهای جوان در فرایندهای بشردوستانه و هم چنین حمایت از سازمان های فعال محلی به رهبری جوانان تاکید ویژه نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید