انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به گزارش ایرنا، صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد، با ادامه جنایات نیروهای داعش بویژه در استان نینوا، شمار کودکان خردسال عراقی که در اثر خشونت، آوارگی و کم آبی جان می بازند، رو به افزایش گذاشته است.

ˈوانینا مایستراچیˈ جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به نقل از مسوولان صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد، تا کنون بیش از 40 کودک خردسال عراقی در جریان خشونت های جاری در مناطق شمال غربی این کشور جان خود را از دست داده اند.

وی به نقل از مسوولان این نهاد افزود که بیشتر این کودکان از خانواده های ˈایزیدیˈ های ساکن نینوا بوده اند که در ادامه اقدامات خشونت آمیز و غیر انسانی نیروهای داعش برای نجات جان خود یا مجبور به کوچ به مناطق کردنشین عراق شده اند و یا با گذشتن از مرزهای این کشور به سوریه پناهنده شده اند.

جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل یاد آور شد: هم اکنون مسوولان آژانس پناهندگان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا، دست اندر کار توزیع مواد غذایی، چادر، آب، مواد بهداشتی و سایر نیاز های اولیه و فوری در میان این آوارگان در منطقه دهوک کردستان عراق هستند.

مایستراچی افزود: صندوق کودکان سازمان ملل بار دیگر با صدور بیانیه ای بر ضرورت حفظ جان کودکان در مناطق آشوب زده تاکید کرده و از عاملان این خشونت ها خواسته است تا با دادن اجازه دسترسی کارکنان نهاد های انساندوستانه سازمان ملل به این کودکان، از تلف شدن کودکان بیشتر جلوگیری کنند.

ایزدیها یا آنگونه که عربها تلفظ می کنند یزیدیها، اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق ،سوریه ،جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند. شمار آنها در عراق 600 هزار تا 700 هزار نفر برآورد می

شود.

آیین ایزدی آمیزه ای از باورهای پیش از اسلام ایرانی به ویژه زرتشتی و عقاید اسلامی است و یهودیت، مسیحیت نسطوری و تصوف بر آن تاثیر گذاشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید