انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز آموزشی حامی مشهد  در مقطع دبستان مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. مدرسه حامی قرار است  که با همت  حمایت خیران،  برای کودکان بازمانده از تحصیل، امکانات آموزشی را در مقطع ابتدایی فراهم کند. کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر که عمدتا از میان کودکان افغان می باشند، با شروع به کار مرکز آموزش حامی می توانند، آموزش مقدماتی خود را در این مقطع از سر گیرند.

انجمن حامي با ملاحظه مشكلات فراواني كه كودكان مهاجر با آن دست به گريبان بوده و مهمتر از آن، آثار سوءاجتماعي ناشي از عدم امكان دسترسي كودكان به آموزش و مدرسه،  طرح «آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل افغان» را از سال 1387 و با هدف فراهم آوردن محیط آموزشی استاندارد و سالم براي کودکان مهاجر افغان در ايران و نیز افزایش دسترسی همگاني و به دور از هر گونه تبعيض به اجرا درآورد كه مي­توان از آن به عنوان یکی از موفقیت‌آمیزترین طرح‌های انجمن حامی درسال‌های اخیر نام برد که با پشتیبانی‌های صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران (یونیسف) و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، دستاوردهای قابل توجه و گسترده‌ای را به همراه داشته است.  تا سال 1400 انجمن حامی توانسته بود با فراهم نمودن خدمات آموزش پایه برای بیش از 10 هزار کودک بازمانده از تحصیل و 1400 زن سوادآموز، کاهش تبعیض­های جنسیتی در امر آموزش در نتیجه فراهم نمودن شرایط فرهنگی، اجتماعی و ایجاد فرصتهای برابر برای حضور هرچه بیشتر دختران، افزایش مهارت­های فردی و اجتماعی کودکان و خانواده­های مهاجر در مناطق تحت پوشش انجمن و فراهم نمودن زمينه براي اصلاح قوانین بازدارنده در مسیر آموزش کودکان مهاجر و پناهنده از جمله مهم­ترین دستاوردهایی است که در نتیجه تلاش ده ساله این انجمن به ثمر نشسته است.

انجمن حامی طی 11 سال فعالیتهای آموزشی خود در 6 مرکز آموزش پایه در  چهار استان تهران، خراسان رضوی، سمنان و قم نه تنها به کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر و پناهنده در مقاطع پیش دبستانی تا ششم ابتدایی خدمات آموزشی ارائه کرده است بلکه بر مبنای نیازسنجی در جامعه هدف، سایر خدمات جانبی و فوق برنامه از قبیل دوره­های آموزشی مهارت­های زندگی، بهداشت و سلامت، پیشگیری از خشونت علیه کودکان، پیشگیری از ایدز و اعتیاد، فرزندپروری، بهداشت فردي و خانواده و … را برای دانش آموزان و والدین آنها نیز برگزار کرده است. همچنین برگزاری کلاس­های سوادآموزی ویژه زنان پناهنده، دوره­های مهارت آموزی، کلاس­های هنری و ورزشی، برنامه­های تفریحی و سرگرمی و برپایی جشن­ها و مراسم ملی و فرهنگی از دیگر خدماتی است که در مراکز آموزشی انجمن حامی در طی سال­های گذشته ارائه شده است.

افتتاح مرکز آموزش مشهد، بعد از وقفه ای دو ساله امید به شروعی محکم  برای خدمت رسانی در بخش آموزش برای کودکان را در ما زنده کرد. امیدواریم در این راه بتوانیم با همراهی شما عزیزان و حامیانمان بتوانیم قدمی کودک در راستای ارتقا آموزش کودکان بر داریم.

 

 

آموزش

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید