انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

سفارت افغانستان به تازگی اطلاعیه ایی برای آن دسته از افغان هایی که قصد سفر به استرالیا را دارند تا در آنجا به عنوان پناهنده یا مهاجر پذیرفته شوند، صادر کرده است.

مبنی بر این اطلاعیه، در تاریخ 28 تیر ماه سال جاری، دولت های استرالیا و پاپوآ نیو گینه موافقت نامه ای را در خصوص مهاجرت های غیر قانونی، مبنی بر جلوگیری از قاچاق انسان به امضا رساندند.

بر اساس موافقت نامه مذکور از این پس استرالیا تمامی مهاجرین غیر قانونی که توسط قاچاقچیان با کشتی به این کشور وارد می شوند را به گینه نو خواهد فرستاد.

دولت پاپوآ نیو گینا با همکاری دفتر مهاجرین سازمان ملل پرونده های مهاجرین را بررسی کرده و در صورت منفی بودن نتیجه بررسی ها، مهاجرین به کشور خود و یا کشور مقصد سفر فرستاده خواهند شد، بنابراین کشور استرالیا مهاجرین غیر قانونی را که از طریق قایق به خاک این کشور وارد شده باشند را هیچگاه نخواهد پذیرفت.

وزارت امور خارجه افغانستان با توجه به سیاست های جدید کشور استرالیا از هموطنان خود می خواهد تا از مسافرت های غیر قانونی به استرالیا خود داری کرده و اجازه ندهند که خود یا هر یک از اعضای خانواده شان فریب قاچاقچیان انسان را بخورند زیرا ممکن است با عواقب ناگواری مواجه شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید