انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

هم‌زمان با بازگشایی مدرسه حامی در سمنان، کلاس‌های آموزشی برای معلمین در جهت ارتقای شیوه‌های آموزشی و بهبود خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان عزیز برگزار شد. این دوره‌ها شامل نحوه کنترل کلاس و مدیریت دانش‌آموزان کبر سن، آشنایی با کمک‌های اولیه، آشنایی با کتب و دوره‌های نهضت سواد‌آموزی، دوره آموزشی طرح خادم جهت اجرا در اردوگاه برای کلیه معلمین مرکز برگزار گردید.

chxg

مرکز حامی در کنار فعالیت‌های آموزشی خود، توجه ویژه‌ای به امر تربیت، پرورش، و فضای شاد آموزشی میان دانش‌آموزان دارد. به همین منظور برنامه‌های متنوعی چون جشن آغاز سال تحصیلی، مراسم روز جهانی کودک، بازدید از نمایشگاه کانون پرورش فکری، برگزاری مراسم مذهبی محرم، جشن روز جهانی ورزش و تربیت بدنی، جشن روز دانش آموز و برگزاری نمایشگاه نقاشی و مراسم هفته کتاب و کتابخوانی و همچنین بهداشتی مثل معاینات بهداشتی پدیکلوز، وارنیش تراپی با مشارکت خوب بچه‌ها برگزار شد.

ظبیبالوضصق

در راستای رسالت آموزش، مرکز حامی از ابتدای آبان دوره‌های سوادآموزی برای مادران با حضور ۲۸ خانم ۱۵ تا ۵۰ ساله را آغاز کرده است. از دستاوردهای این دوره می‌توان به افزایش مشارکت های اجتماعی آنان و تعامل بیشتر آنها با یکدیگر و مدرسه، افزایش سطح سواد آنان که موجب کمک کردن آنها به فرزندان خود در تحصیل شده است، افزایش اعتماد به نفس در آنان، افزایش سطح آگاهی های عمومی و  بهداشتی با توجه به شرکت در جلسات آموزشی، اشاره کرد.

همچنین دوره‌های جانبی برای بهبود کیفیت تعاملات والدین با بچه‌ها در منزل، و بچه‌ها در مدرسه تشکیل شد. این دوره‌ها عبارت بودند از: آشنايي با خصوصيات و رفتارهاي دوران بلوغ دختران و چگونگی رعايت بهداشت دوران بلوغ، احترام به همسالان و برخورد مناسب در مدرسه با همسالان خود، مفهوم خشونت ، عوامل بروز رفتار خشونت آمیز، تأثیرات خشونت بر زندگی فعلی و آینده اعضای خانواده،  ارائه راهکارهایی جهت کنترل خشونت، برقراري ارتباط مثبت با خانواده و چگونگی واکنش به رفتارهای فرزندان در جهت تربیت صحیح.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید