انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان با تأکید بر سیاستهای پیشرو و فراگیر ایران در عرصه پناهجویان، اعلام کرد که ایران در این زمینه به الگویی در عرصه جهانی تبدیل شده است.

فیلیپو گراندی رییس کمیساریای عالی پناهندگان٬ ایران را نمونه­ای بسیارخوب و الگویی مناسب برای سیاست گذاری در زمینه حمایت از پناهندگان٬ در جهان دانست. آقای گراندی در سفر سه روزه خود به کشور ایران٬ ایران را خانه بیش از یک میلیون پناهنده افغانی قانونی دانست. کمیسر عالی پناهندگان از سیاست های سخاوتمندانه ایران در قبال پناهندگان در زمینه دسترسی آنان به امکانات اقتصادی٬ آموزشی٬ سلامت و خدمات بیمه قدردانی کرد. ایجاد امکان دسترسی کودکان افغان در دسترسی به آموزش ابتدایی و دبیرستان از سال 2015 از بارزترین این خدمات است.

مطابق با طرح   “آمایش” حدود 1.5 تا دو ميليون افغان بدون ثبت نام در کشور وجود دارد که  اقدامات موثر برای ثبت نام آنان و مجوز کار نیم میلیون نفر افغانی دارای پاسپورت از دیگر نکاتی بود که آقای گراندی برای سیاست های ایران٬ از آن قدردانی کرد.

آقای گراندی بعد از  سفر سه روزه خود به  تهران و  ملاقات با مقامات دولتی چون آقای ظریف وزیر امور خارجه‌٬‌آقای رحمانی فضلی وزیر کشور ورییس اداره اتباع و مهاجران ایران ٬ آقای احمد محمدی­فر عازم افغانستان و پاکستان شد . در خلال این سفر کمیسر عالی امور پناهندگان از دفتر خاورمیانه ای خدمات مدارکی و اسنادی پناهندگان نیز بازدید داشت.

در شهر مشهد به عنوان خانه دومین جمعیت ایرانی پناهندگان افغان٬ آقای گراندی از مدرسه آموزشی پناهندگان و بیمارستان خیریه تحت پوشش دولت که خدمات پزشکی مانند دیالیز کلیه را برای افغان ها ارائه می دهد نیز دیدن کرد.

گراندی در دیدار با جامعه دیپلماتیک ایران در تهران گفت که در زمانی که ایران با فشارهای اقتصادی مواجه است، جمعیت آسیب پذیر، از جمله پناهندگان، نیاز به حمایت بیشتری دارند و با توجه به میزبانی تقریبا یک میلیون پناهنده و مدیریت جمعیتی پناهجویان در شرایط اقتصادی کنونی، دولت ایران نیاز به حمایت جدی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید