انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

حضور زنان در انتخابات؛ شگوفایی، اقتدار و مشارکت سیاسی

زنان افغانستان با تحمل سختی ها، دشواری ها و موانع گوناگون و با عبور از سخت ترین شاهراه های تلخ تاریخ توانسته اند تا به عنوان یک شهروند اصالتمند به دور از تمامی تبعیضات جنسیتی راه را برای حضور سبز و نیرومند خویش در عرصه های سیاسی کشور باز نموده و با اراده ای محکم و قاطع در طول یک دهه گذشته ثابت نموده اند که با رأی خویش میتوانند نظامی از باهم بودن را تعریف نمایند.

حضور نسبی زنان در بخش های دولتی اعم از، پارلمان، نهادهای امنیتی، بخش های علمی و پژوهشی، امور فرهنگی ، رسانه ها و دیگر ابعاد اجتماعی ثابت ساخته اند که نه تنها مبارزات حق طلبانۀ زنان کشور بی نتیجه نمانده است بلکه زنان بیش از پیش توانسته اند حیثیت، وقار و لیاقت خویش را به سطح ملی و بین المللی نشان دهند.

اینک،بار دیگر آزمونی دشوار، فرا روی زنان قرار گرفته است. دشمنان افغانستان اینبار با جدیت میخواهند تا این حضور مقتدرانه زنان را در هم کوبند و آنان را بار دیگر به انزوای خاموشی و فراموشی تاریخ بسپارند. بدین ملحوظ با ترویج و انتشار تبلیغات منفی تلاش دارند تا مانع حضور دوباره زنان در پای صندوق های رآی شوند؛ آنان میدانند که ما بیشماریم و نیمی از جامعه که  آنرا زنان را تشکیل میدهند میتوانند در ایجاد و برپایی یک حکومت فراگیر باشند. این بودن، صدا داشتن و رآی انداختن؛ نگرانی بزرگ برای آنهایی به شمار میرود که قرن هاست زنان افغان را در پنجه های جهالت و اندیشه های خود محصور و اسیر ساخته اند.

از اینرو اتحادیه سراسری زنان افغانستان با درک چنین شرایطی از تمام اعضای این اتحادیه زنان مشمول در احزاب سیاسی، اجتماعی و مدافعین حقوق زنان و همه زنان کشور تقاضا به عمل میاورد تا هر چه زودتر در محلات ثبت نام حضور یافته و کارت رای دهی جهت مشارکت در انتخابات قریب الوقوع بدست آورند و با هر رای خویش آینده و حیات سیاسی خویش را در نظام بعدی افغانستان تضمین نمایند.

طبیعتا، عدم حضور و اشتراک نکردن در میادین سیاسی و بی باور بودن به انتخابات نه تنها ضربۀ بزرگی بر آیندۀ نسل های بعدی و دختران و زنان این سرزمین وارد مینماید بلکه نقش زنان حتی در پایین ترین سطوح  اجنماعی را با رکود و فروپاشی مواجه می سازد.

بنابراین بیاییم و دست در دست برای ایجاد یک نظام متوازن و برابر یک صدا شویم و با هر رآی خویش به صندوق های انتخاباتی لحظات شیرین و ماندگاری را برای ایندۀ زیبای زنان افغانستان ترسیم نماییم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید