انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش گروه های مزدبگیر، اختیاری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد است.

از آنجایی که این سازمان بر اساس قانون، موظف به ارائه خدمات و تعهدات تعریف شده مطابق استانداردهای بین المللی تعریف شده برای جامعه تحت پوشش خود است، و با توجه به گستردگی خدمات خود نیازمند اطلاع رسانی مناسب به کلیه افراد اعم از اتباع ایرانی و خارجی است.

به گزارش انجمن حامی، مطابق کتابچه راهنمای سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش بیمه اتباع خارجی، کلیه اتباع خارجی که به صورت قانونی در ایران به کار اشتغال دارند، مشمول قانون تأمین اجتماعی شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری بازماندگان (فوت)، پرداخت مستمری از کارافتادگی ناشی از کار، حمایت در برابر حوادث، پرداخت غرامت نقص عضو، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن، پرداخت کمک هزینه ازدواج می شوند، مگر اینکه در کشور خود تحت پوشش بیمه باشند یا موافقتنامه تأمین اجتماعی خاصی میان دولت تبعه خارجی و دولت جمهوری اسلامی ایران منعقد شده باشد.

به طور کلی دو گروه از اتباع خارجی مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند:

الف ) کلیه اتباع خارجی دارای پروانه کار ( کارت کار) معتبر که به عنوان کارگر در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی شاغل هستند، بایستی طبق قوانین و مقررات فوق، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ب) اتباع خارجی که به صورت خویش فرما، در فعالیت های مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتغال به کار دارند، با ارائه پروانه کار معتبر (کارت کار) می توانند با انعقاد قرارداد تحت پوشش حمایت های بیمه ای مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و خدمات درمانی قرار گیرند.

به گزارش انجمن حامی، برای ثبت نام و پذیرش تقاضای افراد شرایط و محدودیت های سنی ای وجود دارد. افراد متقاضی می توانند به مراجعه به دفاتر کفالت شهر یا استان خود، از شرایط و حمایت های مربوط به پوشش تأمین اجتماعی اعم از بازنشستگی، از کار افتادگی، حوادث و غیره اطلاع کسب کنند. همچنین برای کسب اطلاع بیشتر  می توانند به آدرس وبسایت : www.tamin.ir  و یا دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید