انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

هنر درمانی با کودکان پناهنده:

در طول تاریخ ، هنر مرحم بسیاری از افرادی بوده است که دچار آسیب شده اند.  کودکان پناهنده  و مهاجر معمولاً میزان بیشتری از مشکلات روحی روانی مانند افسردگی ، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه را تجربه می کنند.

هنر برای پناهندگان می تواند به آنها در ابراز احساسات ، افزایش اعتماد به نفس و توسعه مهارت حل مسئله کمک کند. تعدادی از ابتکارات هنری وجود دارد که هدف آنها کمک به پناهندگان برای مقابله با استرس های روانی است.

مطالعات  کیفی که از دریچه درمانگران هنری و تجربیات آنها بررسی شده است، نشان می دهد که در درمان آسیب های کودکان پناهنده و مهاجر، هنر بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از هنر درمانی به  کودکان پناهنده  کمک  و از دیدگاه درمانگران هنر ، تجربیات کودکان پردازش می شود.  علاوه بر این مساله هنر و به ویژه نقاشی باعث می شود کودکان اضطراب ها و نگرانی های خود را کاهش دهند و به خلاقیت خود بپردازند.

هنر با  بازسازی اعتماد و به اشتراک گذاشتن داستانها ،  به درمان درد می پردازد و با  کاوش در هویت باعث  کشف خود جدید در کودکان می شود.  ؛همچنین پرداختن به هنر در جوامع آسیب پذیر، و مخصوصا کودکان مهاجر و پناهنده ،  فضایی امن برای کودکان  برای بهبود و کشف خود جدید فراهم می آورد.

هنر درمانی می تواند شکل مفیدی از روان درمانی برای کودکان پناهنده باشد. هنر درمانی می تواند فضایی امن برای بهبود این کودکان در اختیار آنها قرار دهد و صدایی برای شنیدن به آنها بدهد.

 

دوره های تابستانی حامی و هنر

مراکز استانی حامی در کنار مرکز جنت آباد با باز آفرینی ها و آموزش های  هنری به کودکان در قالب کلاس های تابستانی سعی داشته است تا موضوع هنر و آموزش را در کنار یکدیگر تلفیق کند. و علاوه بر پرورش خلاقیت و استعداد به جنبه های هنر در مانی در میان کودکان نیز توجه نماید.

زیباسازی محوطه مرکز و دیوارها با کمک مربی طراحی و کودکان
زیباسازی محوطه مرکز و دیوارها با کمک مربی طراحی و کودکان
هنر در مانی در مراکز حامی
زیباسازی محوطه مرکز و دیوارها با کمک مربی طراحی و کودکان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید