انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

هنر همواره از مؤثرترین ابزارهای یادگیری برای کودکان است که در کنار سرگرمی، فرصت‌های آموزش و یادگیری برای آن‌ها فراهم می‌سازد. نقاشی کردن در رشد ذهنی کودکان تأثیر به سزایی داشته و فرصتی برای تمرین خلاقیت، رهایی از استرس و گذر از تنش‌ها در کنار بازی با رنگ‌ها. علاوه بر آن باتوجه به آنکه آموزش‌پذیریی کودکان در سنین پاین‌تر بالاتر است، هنر ابزار تشویقی و تفریحی مهمی محسوب می‌شود.

اقامت میلیون‌ها پناهنده و مهاجر افغان در ایران برای قریب چهار دهه، یکی از فرصت‌های مناسبی است که جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی به اهداف و منافع کلان ملی و منطقه‌ای خود، ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری‌های انسانی لازم را بر گروه‌های اجتماعی مختلف به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان مهاجر از طریق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم نماید تا ضمن شناسایی ظرفیت‌های فردی و ترسیم آینده‌ای روشن‌تر برای آنان، زمینه‌های مساعد ادغام‌پذیری اجتماعی آن‌ها را تا زمان اقامت در خاک کشور تسهیل کند.

در این رابطه تأکید بر فرهنگ‌ها و هنجارهای مشترک فرهنگی، اجتماعی و تاریخی می‌تواند در عین افزایش اثرپذیری‌های فردی، بر نزدیکی و تفاهم اجتماعی میان جامعه میزبان و مهاجر نیز تأکید نماید و در اینجا «نوروز» به عنوان میراث مشترک فرهنگی در محدوده سرزمینی منطقه، بهترین ابزاری است که می‌تواند زمینه‌های هر چه گسترده‌تر تفاهمات و ارزش‌های فرهنگی میان دو ملت را فراهم و حتی تعمیق نماید.

انجمن حامی با قریب دو دهه فعالیت تخصصی بین‌المللی و حرفه‌ای در حوزه زنان و کودکان پناهنده ناشی از مناقشات مسلحانه و مهاجرت‌های اجباری به خصوص زنان و کودکان پناهنده و مهاجر که بزرگ‌ترین گروه جمعیتی پناهندگان در کشور را تشکیل می‌دهند، با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در نظر دارد مسابقه نقاشی با عنوان «نوروز در نگاه کودکان مهاجر افغانستان» را در میان کودکان مهاجر و پناهنده ساکن ایران را برگزار کند.

این مسابقه در یک مرحله برگزار شده و از برگزیدگان در جشنی که در سال جدید برگزار خواهد شد، تقدیر خواهد شد.

مسابقه نقاشی۷

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید