انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

نماینده کمیسرعالی در امور پناهندگان: اقدامات دولت ایران در حمایت از پناهندگان شایسته تقدیر است

‘برنارد دویل’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با تشریح اقدامات و فعالیت های کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، افزود: فعالیت این کمیساریا در ایران به ۲۵ سال می رسد و هدف اصلی ما کمک و حمایت از دولت ایران پیرامون کمک و حمایت از پناهندگانی است که در ایران حضور دارند.
وی گفت: برای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد کلمه ‘پناهنده’ معنی خاصی دارد چون که پناهنده فردی است که به دلیل تحت آزار و اذیت قرار گرفتن یا به دلیل وقوع جنگ و درگیری مسلحانه از کشور خودش رانده شده و فرار می کند و این خیلی متفاوت است از کسانی که به دلایل اقتصادی از کشور خود مهاجرت می کنند.
دویل توضیح داد، خوشحال هستم که بگویم که ایران یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذاری بود که در ۶۳سال پیش و در سال ۱۹۵۰ میلادی به تاسیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان کمک کرد
این مقام مسوول در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در تهران گفت: نقش اصلی ما در ایران کمک به دو گروه از پناهندگان است که از افغانستان و عراق به ایران مهاجرت می کنند.
وی افزود: شمار این پناهندگان بسیار زیاد است و اگر تعداد پناهندگان افغانی و عراقی را شمارش کنیم هم اکنون ۸۸۰ هزار پناهنده از این دو کشور در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به خاطر دارا بودن ثبات امنیتی و اقتصادی در منطقه رکوردار پذیرش پناهندگان و پناهجویانی است که بخاطر فرار از جنگ به این کشور مهاجرت می کنند.
نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خاطر نشان کرد: دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران میزبان پناهندگان دو کشور افغانستان و عراق است حضور کمیساریای عالی پناهندگان نیست، بلکه به دلیل ارزش های دینی است که ایرانی ها به آن ها باور و اعتقاد دارند که این ارزش ها شامل کمک به افرادی است که نیازمند دریافت کمک ها و مساعدت های انساندوستانه هستند که این خود به تنهایی یک ارزش انسانی است که مردم ایران زمین باید به آن مباهات کرده و افتخار کنند.
نماینده کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران پیرامون ارزیابی فعالیت های بشر دوستانه ایران گفت: به طور کلی خدمات بسیار خوبی در زمینه حمایت از پناهجویان خارجی از سوی دولت و مردم ایران انجام گرفته است.
وی افزود: کشور ایران بخصوص در زمینه تحصیل، سلامت، اسکان و آموزش پناهندگان بسیار فعال بوده است که مطمئن هستم این مساله در زندگی پناهجویان در حال و آینده بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.

لینک اصلی خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید