انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

معاون رئیس جمهور:زنان 35 درصد پناهندگان دنیا را تشکیل می دهند

تهران – ایرنا – معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه 10 میلیون پناهنده در سراسر جهان وجود دارد، گفت: 35 درصد این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» روز دوشنبه در اختتامیه نشست بین المللی تقویت حمایت از پناهندگان افزود: جنگ و خشونت ، زن و مرد نمی شناسد و مردم هر روز قربانی این پدیده هستند اما زنان و کودکان ، اولین قربانیان مخاصمات مسلحانه هستند هر چند نقش چندانی در این درگیری ها ندارند.

وی با بیان اینکه آسیب های ناشی از این درگیری ها می تواند به ترک خانه و کاشانه و آوارگی در کشورهای دیگر منجر شود، اظهار داشت: زنان و کودکان بیشترین قشر آسیب پذیر در برابر این خشونت ها هستند.

معاون رئیس جمهور به نقش سازمان های دولتی در کاهش آلام قربانیان جنگ اشاره و اضافه کرد: سازمان های غیردولتی می توانند در حمایت و تسهیل شرایط زندگی این قربانیان ، گام های اساسی بردارند.

به گفته مولاوردی ، ایران دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا است که افتخار میزبانی از پناهندگان افغان را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود که آوارگان افغان با بازگشت به وطن در خدمت توسعه و پیشرفت کشور خود باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده فقط 10 درصد مذاکره کنندگان صلح را زنان تشکیل می دهند زیرا از دخالت آنان در این امور پرهیز می شود هر چند موافقتنامه های صلح که زنان در آن شرکت دارند از دوام و ثبات بیشتری برخوردار است.

مولاوردی اظهار امیدواری کرد که برپایی اینگونه نشست ها منتج به دستاوردهایی شود که بتوان به جهانی امن تر، عادلانه تر و انسانی تر رسید.

به گفته وی ، این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که زنان ، نمایندگی برابر در حوزه های سیاست و تجارت داشته باشند.

مولاورد با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر صدور قطعنامه «جهان علیه خشونت و افراطی گری» ابراز امیدواری کرد همبستگی زنان برای رسیدن به دنیای عاری از خشونت در سطوح منطقه ای و بین المللی افزایش یابد.

این نشست دو روزه با همکاری موسسه حامی و شبکه حمایت از حقوق پناهندگان آسیا و اقیانوسیه با هدف تقویت حمایت از پناهندگان در هتل همای تهران در حال برگزاری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید