انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن


همایش جهانی روز پناهنده به همت اداره اتباع جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران، روز دوشنبه 10 تیرماه 1398 در سالن غدیر تالار همایش های وزارت کشور برگزار گردید.

در این نشست که با حضور و سخنرانی وزیر محترم کشور، مدیرکل اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی و نماینده کمیساریای عالی پناهندگان همراه بود، تعدادی از سازمان های دولتی و غیردولتی فعال در زمینه ارائه خدمات به پناهندگان در ایران، و همچنین تعدادی از پناهندگان موفق و کارآفرین ساکن ایران، در قالب غرفه هایی حضور یافتند.

این نشست با حضور و سخنرانی وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی و نماینده کمیساریای عالی پناهندگان همراه بود

رحمانی فضلی وزیر کشور، در این نشست به میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان اشاره نمود و اظهار داشت به رغم تمام مشکلاتی که حضور پناهندگان در ایران به همراه داشته است، جمهوری اسلامی ایران هرگز مانع حضور آنان نشده است. در ادامه سرهنگ محمدی، مدیرکل اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی نیز ضمن تبریک این روز به پناهندگان، به ارائه آماری از تعداد پناهندگان در ایران و خدماتی که طی این سالها به آنان داده شده است پرداخت. نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در این مراسم، ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی اش بعنوان ششمین کشور میزبان پناهندگان در جهان، به پیام سالانه ی روز پناهنده برای جهانیان اشاره کرد. در ادامه ی مراسم، گروه سرود نوجوانان پناهنده به اجرای دو قطعه پرداختند.

در پایان این همایش، از برگزیدگان مسابقه عکاسی پناهندگان تقدیر و به رسم یادبود جوایزی به ایشان اهدا گردید و در حاشیه ی برنامه، تابلوهای عکس های منتخب عکاسان پناهنده، در معرض نمایش قرار گرفت.

پس از اختتام برنامه، نمایشگاه دستاوردهای 40 سال میزبانی ایران از پناهندگان افتتاح شد که در این نمایشگاه تعدادی از پناهندگان موفق و کارآفرین ساکن ایران، سازمان های مردم نهاد ملی و بین المللی فعال در حوزه پناهندگان و سازمان های دولتی حضور داشتند.

حضور استفانی رینویل، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان در ایران، و هیات همراه در غرفه حامی

انجمن حامی؛ حمایت از زنان و کودکان پناهنده، تنها نهاد تخصصی ایرانی با تجربه بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای در حوزه پناهندگان نیز در این نمایشگاه به ارائه گزارش فعالیت های گذشته و جاری خود بهمراه تعدادی از طرح ها و پژوهشهای صورت گرفته در ایران و افغانستان پرداخت که با استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی روبرو گردید.

در ادامه تصاویری از این رویداد را مشاهده می نمایید:

حضور نمایندگان اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی در غرفه انجمن حامی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید