انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

گروهی از مهاجرین و پناهجویان از کشورهای مختلف که تعداد آنان به حدود 100 نفر می رسد و در مرکز پناهجویان «تسازینا» در شمال غربی بوسنی و هرزگوین اسکان داشتند، برای رفتن به کشورهای اتحادیه اروپا در پشت مرزهای کرواسی تجمع کردند.

این گروه از مهاجرین در مرزهای کرواسی تجمع کرده و خواستار عبور از مرز هستند. پلیس مانع ورود آنان به کرواسی می شود. همچنین در چند روز اخیر حدود 200 تا 250 مهاجر دیگر در منطقه مرزی «مالی» بوسنی خود را به نزدیکی مرز کرواسی رسانده وخواهان ورود به این کشور عضو اتحادیه اروپا هستند.

گزارش های غیرموثق که در برخی از رسانه های منتشر شده حاکی از این است که مرز کرواسی بر روی مهاجرین باز شده است. ولی این خبر از سوی مقامات کرواسی تایید نشده است.

تاکنون مهاجرین 3بار برای ورود به مرزهای کرواسی که در واقع مرز اتحادیه اروپا محسوب می شوند تلاش کردند ولی به هدف خود نرسیدند. در بین مهاجرین زن و کودک نیز دیده می شود.

پلیس کرواسی مسیر مهاجرین در مرزهای این کشور را که خواهان ورود به آن هستند، دنبال می کند.

پناهجویان خواهان توقف و اسکان در کرواسی نیستند و تنها خواهان عبور از این کشور عضو اتحادیه اروپا هستند تا خود را به کشورهای مرفه اتجادیه برسانند.

پس از کنترل شدید مرزهای کشورهای یونان، مقدونیه، صربستان و کرواسی به اروپای غربی، پناهجویان مسیر بوسنی و هرزگوین را برای عبور به دیگر کشورهای اروپایی یافته اند وبه همین خاطر است که بوسنی و هرزگوین درسال گذشته مسیر تردد پناهجویان بوده و تحت فشار قرار گرفته است.

مهاجرین و پناهجویانی که اکنون خود را به نزدیکی مرزهای کرواسی رسانده اند در مراکز مختلف پناجویان و مهاجرین در شهر سارایوو اسکان داشته اند و از وضعیت آنها راضی نیستند.

بر اساس آماری که از سوی بوسنی و هرزگوین اعلام شده، سال گذشته به این کشور 754 مهاجر و پناهجو بصورت غیرقانونی وارد شده اند. همچنین گفته شده است که بیشتر مهاجرین و پناهجویان در بوسنی و هرزگوین را اتباع کشورهای افغانستان، لیبی، ایران، الجزایر و پاکستان تشکیل می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید